Η Σειρά αυτή, είναι μία συνένωση των Σειρών Εισαγωγή στη Πληροφορική και Τήρηση Βιβλίων Διπλογραφικά, με τη προσθήκη Στοιχείων Μισθοδοσίας.
Αρχίζουμε αναπτύσσοντας την απαραίτητη θεωρία. Ασχολούμεθα με Λογαριασμούς της Λογιστικής, το Λογιστικό Σχέδιο κλπ. Μαθαίνουμε το Μηχανισμό του ΦΠΑ, και τη Δημιουργία των βασικών καταχωρήσεων της Λογιστικής. Μαθαίνουμε να δημιουργούμε Λογιστικά Άρθρα Αγορών, Πωλήσεων, Εισπράξεων, Πληρωμών, Γενικών Εξόδων και Παγίων. Κάνουμε μερικές ασκήσεις δημιουργίας Λογιστικών Άρθρων και τα καταχωρούμε στο πρόγραμμα, με σκοπό την εξοικείωση.
Ασχολούμεθα με τα είδη των Παραστατικών, τη χρήση τους και τα χαρακτηριστικά τους.
Τέλος ασχολούμεθα με τους τύπους, που δίνουν τα Οικονομικά αποτελέσματα μιας επιχείρησης. Οι τύποι χρησιμοποιούνται, για το κλείσιμο του ισολογισμού.
Γίνονται αρκετές ασκήσεις, σε ένα πρόγραμμα Μηχ/νης Λογιστικής, που παρέχεται μαζί με όλο το υλικό του Σεμιναρίου. Ο σκοπός ΔΕΝ είναι να μάθουμε να χειριζόμαστε το πρόγραμμα. Απλά, χρησιμοποιούμε το πρόγραμμα σαν εργαλείο, για να μάθουμε να δημιουργούμε το Λογιστικό περιεχόμενο, τα Λογιστικά Άρθρα.
Τα διάφορα λογιστικά γεγονότα, Αγορές, Πωλήσεις κλπ, απεικονίζονται με τον ίδιο τρόπο, ανεξαρτήτως προγράμματος. Οι διαφορές είναι ελάχιστες και προκύπτουν από μικρές διαφορές, στο Λογιστικό Σχέδιο, που είναι κοινό και υποχρεωτικό για όλους.
Επιπλέον, όλα τα προγράμματα που υπάρχουν στη χώρα μας και είναι εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες, βρίσκονται στην ίδια λογική. Έχουν για παράδειγμα όλα, τις Προσωρινές και τις Οριστικοποιημένες Κινήσεις, ή όπως τις ονομάζει το κάθε πρόγραμμα, κρατάνε παρόμοια στοιχεία στους λογαριασμούς κλπ.
Στη συνέχεια, ξεκινάει μία μεγάλη άσκηση. Υποθέτουμε πως έχουμε μία εταιρία, που αρχίζει να εργάζεται τώρα και της καταχωρούμε τη κίνηση για έναν ολόκληρο χρόνο, ακριβέστερα για 14 μήνες Κάνουμε ένα πλήρη Λογιστικό Κύκλο. Δώδεκα μήνες του χρόνου, συν δύο του επόμενου, μέχρι να κλείσει ο Ισολογισμός.
Ξεκινάμε με το άνοιγμα μιας Νέας Χρήσης και τη καταχώρηση του Λογιστικού Σχεδίου. Πρέπει να πάρουμε μία εικόνα, πως γίνεται.
Μετά αρχίζει η καταχώρηση των κινήσεων μιας Ολόκληρης Χρήσης.
Η πρώτη Λογιστική κίνηση είναι η κατάθεση του κεφαλαίου της νέας Επιχείρησης. Στη συνέχεια ακολουθεί η καταχώρηση στο Λογιστήριο της αγοράς των παγίων περιουσιακών στοιχείων της Επιχείρησης.
Από το σημείο αυτό αρχίζει η καταχώρηση μιας σειράς Λογιστικών κινήσεων ρουτίνας. Οι κινήσεις αυτές αντιμετωπίζονται καθημερινά σε κάθε Λογιστήριο. Οι Λογιστικές αυτές κινήσεις είναι Αγορές Εμπορευμάτων, Πωλήσεις Εμπορευμάτων, Εισπράξεις από Πελάτες, Πληρωμές Προμηθευτών κλπ.
Στο τέλος κάθε μήνα έχουμε τη δημιουργία και τη καταχώρηση του Λογιστικού άρθρου της Μισθοδοσίας, καθώς και του άρθρου Πληρωμής της Μισθοδοσίας. Κατά τη δημιουργία του άρθρου αυτού, παρέχεται μία αναλυτική εξήγηση του τρόπου δημιουργίας του άρθρου.
Παράλληλα κάθε μήνα καταχωρείται το άρθρο πληρωμής των Εισφορών στα Ασφαλιστικά Ταμεία.
Στο τέλος κάθε μήνα γίνεται ο έλεγχος Λογιστικών Άρθρων και υπολογισμός του ΦΠΑ που πρέπει να καταβληθεί στο Δημόσιο, ενώ καταχωρείται και το Λογιστικό άρθρο πληρωμής του ΦΠΑ στο Δημόσιο Ταμείο.
Κάθε δύο μήνες, κάνουμε τον υπολογισμό του Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών και καταχωρούμε τη πληρωμή, στο Δημόσιο Ταμείο.
Με το τρόπο αυτό, προχωράμε μήνα προς μήνα, βλέποντας διάφορες περιπτώσεις και φθάνουμε στο δωδέκατο μήνα. Με το τέλος της καταχώρησης της κίνησης του μηνός Δεκεμβρίου, κάνουμε το κατάλληλο χειρισμό, για να προχωρήσουμε στην επόμενη χρήση.
Ανοίγουμε μία καινούργια χρήση και εργαζόμαστε παράλληλα σε δύο χρήσεις. Η μία είναι η χρήση που κλείνει ενώ η άλλη, η χρήση που μόλις ξεκινάει.
Στη παλαιά χρήση καταχωρούμε τις εγγραφές κλεισίματος ισολογισμού, ενώ στη νέα καταχωρούμε τις εγγραφές που αφορούν τις συναλλαγές του καινούργιου χρόνου, αρχίζοντας από το μήνα Ιανουάριο.
Στη παλαιά χρήση εργαζόμαστε, με σκοπό την εξαγωγή του Οικονομικού αποτελέσματος, Κέρδη ή Ζημίες, της χρήσης που έκλεισε. Για το κλείσιμο του Ισολογισμού καταχωρούνται μία προς μία, οι εγγραφές κλεισίματος ισολογισμού, που καταχωρούνται ξεχωριστά και όχι με τις κινήσεις του Δεκεμβρίου, ενώ παρέχεται αναλυτική εξήγηση σχετικά με το τί εξυπηρετεί κάθε εγγραφή.
Μετά το κλείσιμο του Ισολογισμού κλείνουμε τη παλαιά χρήση και τα υπόλοιπα των διαφόρων λογαριασμών, πχ των λογαριασμών Πελατών, Προμηθευτών κλπ μεταφέρονται στην επόμενη χρήση. Η διαδικασία κλεισίματος ισολογισμού, στην άσκησή μας, θεωρητικά, διαρκεί δύο μήνες.
Όλη η άσκηση περιλαμβάνει τη καταχώρηση της Λογιστικής Κίνησης για 12 μήνες, συν δύο μήνες της νέας χρήσης, δηλαδή για 14 μήνες.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ο σπουδαστής καταχωρεί 30-35 κινήσεις κάθε μήνα με αποτέλεσμα σε ένα σύνολο 14 μηνών να καταχωρεί 400 -450 Λογιστικές Κινήσεις. Παράλληλα κάνει 14 φορές τον έλεγχο ΦΠΑ, ασχολείται 14 φορές με τη Μισθοδοσία, συν Δώρα, Άδειες κλπ. Η καταχώρηση των κινήσεων αυτών στον υπολογιστή, του επιτρέπει να εξοικειωθεί με την καθημερινή εργασία σε ένα Λογιστήριο και μάλιστα με τη σειρά που γίνεται.
Επειδή όλη αυτή η άσκηση γίνεται από Απόσταση, υπάρχουν απαντήσεις σε όλες τις εγγραφές, με κατάλληλο σχολιασμό, ώστε να μπορεί ο σπουδαστής να διορθώνει τα λάθη του, να εξοικειώνεται με τους διάφορους τύπους καταχωρήσεων και να προχωράει.
Στη συνέχεια γίνεται μία Εισαγωγή στη Μισθοδοσία. Καταγράφουμε συνοπτικά, την ύλη της Μισθοδοσίας που αναπτύσσεται:
Νόμιμο και Συμβατικό Ωράριο, Νόμιμος και Συμβατικός Μισθός, Μικτός και Καθαρός Μισθός, Ασφαλιστικές Εισφορές, Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών
Τακτικές και Εκτακτες Αποδοχές, Οικιοθελείς Παροχές, Βασική Αμοιβή και Επιδόματα, Υπολογισμός Αμοιβής Εργαζομένου.
Εισαγωγή στα Δώρα Εορτών, Δώρο Πάσχα, Δώρο Χριστουγέννων.
Εισαγωγή στις Αδειες - Κανονική Αδεια, Υπολογισμός Ημερών Κανονικής Αδείας, Αποδοχές και Επίδομα Αδείας, Υπολογισμός Αποδοχών – Επιδόματος Υπαλλήλων και Εργατών
Λύση Σύμβασης Εργασίας – Περιπτώσεις – Προυποθέσεις, Παράγοντες που καθορίζουν την Αποζημίωση, Ποσά αποζημίωσης Υπαλλήλων και Εργατών.
Σε όλα αυτά τα θέματα γίνονται ασκήσεις και σε όλες τις Ασκήσεις παρέχονται οι απαντήσεις.
Η πραγματική Χρονική Διάρκεια των Μαθημάτων
Σε όλες τις Σειρές Μαθημάτων, αναφέρουμε, πόσο χρόνο θα διαρκέσει η παρακολούθηση της Σειράς. Σημειώνουμε όμως, πως η χρονική διάρκεια που αναφέρουμε είναι ενδεικτική.
Στις Σειρές Μαθημάτων, που προσφέρει η Euro Logic Studies, η πραγματική χρονική διάρκεια, είναι εντελώς διαφορετική και προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις δυνατότητες, κάθε σπουδαστή.
Συγκεκριμένα:
Υπάρχουν σπουδαστές, που επείγονται να ολοκληρώσουν σύντομα, πχ για να διεκδικήσουν μία θέση εργασίας. Εχουν τη δυνατότητα να το κάνουν.
Σε αυτή τη περίπτωση, μετά την ολοκλήρωση της παρακολούθησης, αφήνουμε το σύστημα ανοιχτό, όσο χρειάζεται ο σπουδαστής, με σκοπό να κάνει επαναλήψεις. Αυτό συμβαίνει, διότι θεωρούμε, πως υπάρχει κίνδυνος, επειδή ο σπουδαστής επείγεται να ολοκληρώσει σύντομα, να περάσει κάποια ύλη στα γρήγορα, με αποτέλεσμα, να μη την αφομοιώσει, μέσα στο χρόνο που διαθέτει και τελικά να μη γνωρίζει σημαντικά στοιχεία.
Από την άλλη, υπάρχουν σπουδαστές, που έχουν πρόβλημα χρόνου, πχ άτομα που εργάζονται, έχουν οικογένεια και παιδιά, ελεύθεροι επαγγελματίες, στελέχη επιχειρήσεων κλπ.
Παράλληλα, υπάρχουν άτομα, που έχουν τελειώσει τα σχολεία, πριν πολλά χρόνια και χρειάζονται περισσότερο χρόνο να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις μιας Σειράς Μαθημάτων.
Ολοι αυτοί, με την εγγραφή τους σε κάποια από τις Σειρές Μαθημάτων, που προσφέρει η Euro Logic Studies, θα παρακολουθούν όποτε μπορούν και πρέπει να γνωρίζουν, πως θα έχουν στη διάθεσή τους, όλο το χρόνο που χρειάζονται, για να πάρουν από τα Μαθήματα αυτό που θέλουν και να ολοκληρώσουν σωστά και με άνεση.
Μπορεί σε μια Σειρά Μαθημάτων, να αναφέρεται για παράδειγμα, πως η χρονική διάρκεια είναι ίση με τρεις μήνες, αλλά σε όλους αυτούς, δίνουμε πάντοτε παράταση. Σημειώνουμε, πως όλο το υλικό, όλων των Σειρών Μαθημάτων, είναι πάντοτε διαθέσιμο στο Server της Euro Logic Studies. Αυτό σημαίνει, πως κανείς δεν πρέπει να ανησυχεί, πως το υλικό δεν θα υπάρχει σε λίγο, οπότε πρέπει να βιαστεί, για να τελειώσει.
Το αποτέλεσμα από όλα αυτά, είναι πως η πραγματική χρονική διάρκεια των μαθημάτων που προσφέρουμε, προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε σπουδαστή.
Το μόνο που ζητάμε, είναι όλα αυτά, να γίνουν μέσα σε λογικά πλαίσια. Να μη βρεθεί σπουδαστής, που θέλει πέντε χρόνια !!! για να ολοκληρώσει.