Αναλυτική Θεματολογία Σεμιναρίου
1. ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΝΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
1.0 Εισαγωγή & εκπαιδευτικοί στόχοι ενότητας
1.1 Η ικανότητα να εκφράζεσαι ως δεξιότητα αλλά και πηγή αυτογνωσίας
1.2 Η αξία της ανάγνωσης
1.3 Τα κύρια είδη της λογοτεχνίας
1.4 Τα βασικά στοιχεία κάθε λογοτεχνικού κειμένου
1.5 Τα είδη της πλοκής
1.5.1 Γενικοί τύποι της πλοκής - Τα είδη της πλοκής, μέρος δεύτερο
1.5.2 Παραδείγματα από γνωστά έργα
1.6 Είδη της Αφήγησης
1.6.1 Βρίσκοντας το πιο ταιριαστό είδος αφήγησης στην ιστορία μας
1.6.2 Η σχέση του συγγραφέα με τον τριτοπρόσωπο αφηγητή
1.6.3 Παραδείγματα αφήγησης σε πρώτο πρόσωπο
1.6.4 Παραδείγματα αφήγησης σε δεύτερο πρόσωπο
1.6.5 Παραδείγματα αφήγησης σε τρίτο πρόσωπο
1.7 Χαρακτήρες
1.7.1. Τύποι λογοτεχνικού χαρακτήρα
1.7.2 Οδηγίες δημιουργίας λογοτεχνικού χαρακτήρα
1.7.3 Παραδείγματα χαρακτήρων από γνωστά έργα
1.8 Ο χώρος στο λογοτεχνικό κείμενο
1.8.1 Παραδείγματα από γνωστά έργα
1.9 Ο χρόνος στο λογοτεχνικό κείμενο
1.9.1 Παραδείγματα από γνωστά έργα
Επαναληπτικό Τεστ 1ης Ενότητας
2. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ - ΠΡΙΝ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ
2.0 Εκπαιδευτικοί στόχοι
2.1 Σχεδιασμός – δημιουργία του σκελετού ενός κειμένου
2.1.1 Δημιουργία σκελετού: Θεωρητικό σκέλος
2.1.2 Αναλύοντας τον σκελετό ενός διηγήματος στην πράξη
2.1.3 Δημιουργία Σκελετού: Πρακτικό σκέλος
2.1.4 Οι πρακτικές ορισμένων γνωστών λογοτεχνών
2.2 Πώς κάνουμε έρευνα;
2.2.1 Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί η έρευνα στη συγγραφή μιας ιστορίας
2.3 Οι κύριες πηγές έμπνευσης
2.3.1 Η λογοτεχνία ως κατευθυνόμενο όνειρο
2.4 Η διαφορά ανάμεσα στην προσωπική αίσθηση και στην ενδεχόμενη εντύπωση των άλλων για το έργο μας
2.4.1 Μέθοδοι για τη δημιουργία εντύπωσης/συγκίνησης στον αναγνώστη
2.4.2 Χρήση αξιόπιστων ή αφερέγγυων αφηγητών
2.5 Έχοντας αποφασίσει τι θέλουμε να πετύχουμε, ξεκινάμε
2.6 Προαιρετική Άσκηση | Γράφουμε ένα δικό μας διήγημα (500-1000 λέξεις) επιλέγοντας ένα από τα θέματα που προτείνει ο Εισηγητής
Επαναληπτικό Τεστ 2ης Ενότητας
3. ΘΕΩΡΙΑ & ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ
3.0 Εκπαιδευτικοί στόχοι
3.1 Η λογοτεχνία ως δημιουργικό παιχνίδι
3.2 Τι είναι η Ανάλυση λογοτεχνικού κειμένου & Εισαγωγή στη χρήση πιο σύνθετων τεχνικών
3.3 Προοικονομία
3.3.1 Οδηγίες για το πότε και πού χρησιμοποιείται η προοικονομία + παραδείγματα
3.4 Συμβολισμός
3.4.1 Οδηγίες για το πότε και πού χρησιμοποιείται ο Συμβολισμός + παραδείγματα
3.5 Αλληγορία
3.5.1 Οδηγίες για το πότε και πού χρησιμοποιείται η Αλληγορία + παραδείγματα
3.5.2 Ενδεικτική ανάλυση δύο αλληγορικών έργων
3.6 Αυταπάτη του αφηγητή
3.6.1 Οδηγίες για το πότε και πού χρησιμοποιείται η Αυταπάτη του αφηγητή + παραδείγματα
3.7 Ανατροπή
3.7.1 Οδηγίες για το πότε και πού χρησιμοποιείται η Ανατροπή + παραδείγματα
3.8 Αληθοφάνεια
3.9 Διανοητική Λογοτεχνία
3.9.1 Ανάλυση κειμένων του είδους, Α’
3.9.2 Ανάλυση κειμένων του είδους, Β’
Επαναληπτικό Τεστ 3ης Ενότητας
4. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
4.0 Εκπαιδευτικοί στόχοι
4.1 Εισαγωγή στην επιμέλεια
4.1.1 Επαγγελματική επιμέλεια
4.2 Πρακτική
4.3 Ζητήματα Δομής Α’: Επαναλαμβανόμενες λέξεις και Πλαστικότητα
4.4 Στίξη
4.5 Ζητήματα Δομής Β’: Έκταση των προτάσεων
4.6 Πώς μπορεί να βοηθήσει – και πώς να βλάψει – η γνώμη των αναγνωστών μας
Επαναληπτικό Τεστ 4ης Ενότητας
5. ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ
5.0 Εκπαιδευτικοί στόχοι
5.1 Σκέψεις για δημοσίευση και για έκδοση
5.2 Δημοσιεύοντας σε ιστοσελίδες
5.3 Λογοτεχνικοί διαγωνισμοί
5.4 Γνώση των ιδιαιτεροτήτων της αγοράς βιβλίου στην Ελλάδα
6. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
6.1 Προαιρετική Άσκηση | Γράφουμε ένα δικό μας διήγημα (1500-3000 λέξεις) επιλέγοντας ένα από τα θέματα που προτείνει ο Εισηγητής
6.2 Downloads
6.3 Networking & Αξιολόγηση
6.4 Test αξιολόγησης - Βεβαίωση συμμετοχής Acta Advanced Certification