Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο εξ αποστάσεως

Ειδική Αγωγή - Μαθησιακές Δυσκολίες: Από την εκπαιδευτική αξιολόγηση στην αποτελεσµατική διδασκαλία

Διοργανωτής Σεμιναρίου E-Learning:
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Εκπαίδευση

Εισηγητής

Επιστημονικά υπεύθυνη του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η κ. Σωτηρία Τζιβινίκου, Επίκουρος Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η οποία φέρει τη ευθύνη για το σχεδιασμό, υλοποίηση και παρακολούθηση της ακαδημαϊκής διαδικασίας του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος.
Επιστημονική ομάδα: Διδάσκοντες στο πρόγραμμα είναι μέλη ΔΕΠ καθώς και διδάκτορες με εξειδίκευση στα θέματα που αναπτύσσονται στο πρόγραμμα.

Σε ποιους απευθύνεται

Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε:
1. Στελέχη της εκπαίδευσης που έχουν έργο τη συμβουλευτική υποστήριξη του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών, ΕΔΕΑΥ
2. Στελέχη των διαγνωστικών και συμβουλευτικών κέντρων της εκπαίδευσης, ΚΕΣΥ
3. Ειδικούς Παιδαγωγούς που εργάζονται σε τυπικές και άτυπες δομές εκπαιδευτικής υποστήριξης
4. Εκπαιδευτικούς της Γενικής Εκπαίδευσης (προσχολικής, Α/θμιας και Β/θμιας)
5. Ψυχολόγους
6. Λογοθεραπευτές
7. Εργοθεραπευτές
8. Κοινωνικούς Λειτουργούς
9. Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ)
10. Φοιτητές όλων των παραπάνω ειδικοτήτων

Σκοπός

Βασικός στόχος
Το παρόν λοιπόν πρόγραμμα, φιλοδοξεί να συμβάλει στη βελτίωση των επαγγελματικών χαρακτηριστικών και γνώσεων όλων εκείνων που εργάζονται και εκείνων που επιθυμούν να εργαστούν στην Ειδική Αγωγή (Προσχολική στην Α/βάθμια και Β/βαθμια εκπαίδευση) τόσο στην τυπική όσο και στην άτυπη, ως εκπαιδευτικοί ή ως ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.
Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα δίνει έμφαση στη δημιουργία προσωπικής βιβλιοθήκης υλικού-έτοιμου προς χρήση και στις δεξιότητες αποτελεσματικής χρήσης των σύγχρονων αποθετηρίων (ψηφιακών τραπεζών) που περιλαμβάνουν εκπαιδευτικά υλικά και μαθησιακά αντικείμενά, όπως είναι τα πλήρη σχέδια διδασκαλίας και τα επιμέρους φύλλα εργασίας.
Στο πλαίσιο του προγράμματος προσφέρεται πρόσβαση στην μεγαλύτερη πλάτφόρμα ψηφιακού διδακτικού υλικού και παρεμβάσεων στην Ελλάδα, την Α Learning, η οποία είναι τράπεζα διδακτικού υλικού για τον γλωσσικό γραμματισμό, τα μαθηματικά, τις ειδικές δεξιότητες (π.χ. προσανατολισμός, μνήμη, προσοχή κλπ) καθώς και τον ψηφιακό γραμματισμό. Το υλικό αυτό είναι ταξινομημένο με τρόπο ώστε να γίνεται εύκολη επιλογή με βάση την τάξη του μαθητή / των μαθητών ή τα ατομικά χαρακτηριστικά. Το υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί σε κάθε εκπαιδευτικό πλαίσιο τυπικής ή άτυπης εκπαίδευσης και υποστήριξης.

Περιγραφή σεμιναρίου

Αναγνωρισμένο & Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα
Το παρόν πρόγραμμα αναγνωρίζεται και μοριοδοτείται καθώς ικανοποιεί όλα τα προαπαιτούμενα της σχετικής νομοθεσίας.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Οι μαθησιακοί στόχοι του προγράμματος είναι, οι επιμορφούμενοι
Στο πλαίσιο της 1ης θεματικής
• Να γνωρίζουν τα βασικά ζητήματα που σχετίζονται με την ειδική αγωγή και εκπαίδευση
• Να γνωρίζουν τις διαφορές των μαθησιακών δυσκολιών από τις άλλες δυσκολίες μάθησης

Στο πλαίσιο της 2ης θεματικής
• Να εντάξουν στην εκπαιδευτική (και εν γένει επαγγελματική) πράξη τους διαδικασίες ανίχνευσης και εκπαιδευτικής αξιολόγησης, με τη χρήση των εργαλείων που προσφέρει το πρόγραμμα, σχετικά με τον γραπτό λόγο, την ανάγνωση και τη γραφή
• Να είναι σε θέση να λαμβάνουν τις κρίσιμες διδακτικές αποφάσεις και να ορίζουν τους κατάλληλους διδακτικούς στόχους, σχετικά με τον γραπτό λόγο, την ανάγνωση και τη γραφή, για τους μαθητές που υποστηρίζουν
• Να χρησιμοποιούν ευχερώς τα προσφερόμενα εργαλεία και διαδικασίες αξιολόγησης των μαθητών με ΜΔ στην τάξη και το Τμήμα Ένταξης, σχετικά με τον γραπτό λόγο, την ανάγνωση και τη γραφή
• Να σχεδιάζουν αποτελεσματικές παρεμβάσεις και διδακτικές δραστηριότητες με βάση το προφίλ των μαθητών που έχουν αξιολογήσει, σχετικά με τον γραπτό λόγο, την ανάγνωση και τη γραφή
• Να προσδιορίζουν ποιοτικά και ποσοτικά την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων που εφαρμόζουν με διαδικασίες διαμορφωτικής αξιολόγησης, σχετικά με τον γραπτό λόγο, την ανάγνωση και τη γραφή

Στο πλαίσιο της 3ης θεματικής
• Να εντάξουν στην εκπαιδευτική (και εν γένει επαγγελματική) πράξη τους διαδικασίες ανίχνευσης και εκπαιδευτικής αξιολόγησης, με τη χρήση των εργαλείων που προσφέρει το πρόγραμμα, σχετικά με τα μαθηματικά
• Να είναι σε θέση να λαμβάνουν τους κρίσιμες διδακτικές αποφάσεις και να ορίζουν τους κατάλληλους διδακτικούς στόχους, σχετικά με τα μαθηματικά, για τους μαθητές που υποστηρίζουν
• Να χρησιμοποιούν ευχερώς τα προσφερόμενα εργαλεία και διαδικασίες αξιολόγησης των μαθητών με ΜΔ στην τάξη και το Τμήμα Ένταξης, σχετικά με τα μαθηματικά,
• Να σχεδιάζουν αποτελεσματικές παρεμβάσεις και διδακτικές δραστηριότητες με βάση το προφίλ των μαθητών που έχουν αξιολογήσει, σχετικά με τα μαθηματικά,
• Να προσδιορίζουν ποιοτικά και ποσοτικά την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων που εφαρμόζουν με διαδικασίες διαμορφωτικής αξιολόγησης, σχετικά με τα μαθηματικά.
• Στο πλαίσιο του προγράμματος προσφέρεται πρόσβαση στην μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακού διδακτικού υλικού και παρεμβάσεων στην Ελλάδα, την Α Learning

Πληροφορίες συμμετοχής

Διάρκεια:550 ΩΡΕΣ 30 ECTS

Αναγνωρισμένο & Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα
Το παρόν πρόγραμμα αναγνωρίζεται και μοριοδοτείται καθώς ικανοποιεί όλα τα προαπαιτούμενα της σχετικής νομοθεσίας.
1. Εκπονείται από Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
2. Αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και μοριοδοτεί με :
Α) Ένταξη στον επικουρικό πίνακα Ειδικής Αγωγής ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Β) 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (Α.Σ.Ε.Π. – αναπληρωτές υποψήφιοι)
Γ) 10 Μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών Τ.Ε. και Δ.Ε.
Δ) 0,5 Μόρια στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, Διευθυντών & Υποδιευθυντών
Ε) 2 Μόρια στη διαδικασία επιλογής ωρομισθίων εκπαιδευτών στα Δημόσια ΙΕΚ & Δ. ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής & στις Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ)
ΣΤ) 2 Μόρια στη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτών ενηλίκων, των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) & των ΕΠΑΣ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.

Τρόπος υλοποίησης - διεξαγωγής
Το πρόγραμμα στηρίζεται στις αρχές και τις διαδικασίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και περιλαμβάνει:

  • Webinars που ακολουθούν τις αρχές της Σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με τη συμμετοχή των επιμορφούμενων. Είναι μια εξαιρετικά φιλική διαδικασία προς τους επιμορφούμενους, με συνεχή τεχνική υποστήριξη
  • Βιντεομαθήματα που παράγονται από τα webinars και είναι διαθέσιμα συνεχώς προς τους επιμορφούμενους
  • Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με πλούσιο ακαδημαϊκό και εμπειρικό υλικό, η μελέτη του οποίου γίνεται με ευέλικτο τρόπο προσαρμοσμένο στις προσωπικές τους ανάγκες και προτεραιότητες των επιμορφούμενων.
  • Βιντεομαθήματα που παράγονται από την ασύγχρονη εξ αποαποστάσεως εκπαίδευση και είναι διαθέσιμα συνεχώς προς τους επιμορφούμενους.
  • Ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των επιμορφούμενων: Οι επιμορφούμενοι θα κληθούν να εκπονήσουν 2 σύντομες εργασίες που είναι προσανατολισμένες σε προτάσεις χρήσης του διδακτικού υλικού που περιλαμβάνει το πρόγραμμα.
  • Προαιρετική επέκταση των εργασιών (μετά από επιλογή από την επιστημονική υπεύθυνη): Προσφέρεται εποπτεία για την εκπόνηση μικρών ερευνητικών εργασιών που θα καλύπτουν τα προαπαιτούμενα προς δημοσίευση σε επιστημονικά περιοδικά ή επιστημονικά συνέδρια

Κόστος Συμμετοχής

Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.