Οι Προβολικές Δοκιμασίες αποτελούν κλινικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται τόσο στην ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση, όσο και κατά τη διάρκεια της θεραπευτικής διαδικασίας.
Η εκπαίδευση θα διεξαχθεί διαδικτυακά μέσω ΖΟΟΜ.
Thematic Apperception Test (Τ.Α.Τ.) & Children’s Apperception Test (C.A.T)
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τις προβολικές δοκιμασίες T.A.T - C.A.T, περιλαμβάνει:
-
την παρακολούθηση του θεωρητικού μέρους: θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά στις ημερομηνίες 11-12/11, 25-26/11, 09-10/12, 2023 & 13-14/01, 27-28/01 2024 και ώρα 10:00π.μ-15:00μ.μ (Σάββατο/ Κυριακή).
-
την συμμετοχή σε 2 ομαδικές εποπτείες: θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά 20/01, 17/02 και ώρα 10:00π.μ- 12:00μ.μ (Σάββατο).
-
την προετοιμασία- μελέτη υλικού και εκπόνηση εργασιών με βάση τις οδηγίες των εισηγητών.
Στόχος των προβολικών δοκιμασιών T.A.T & C.A.T είναι να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν τις ιστορίες που καλείται να δομήσει το άτομο πάνω σε μια σειρά εικόνων με βάση τη ψυχοδυναμική θεωρία. Η ερμηνεία και η ανάλυση γίνεται με βάση τη θεωρία του Bellak.
Οι βασικές θεματικές ενότητες είναι:
-
Ψυχαναλυτική διάγνωση και βασικές ψυχοδυναμικές έννοιες
-
Οι Προβολικές Δοκιμασίες στη Ψυχοδιαγνωστική Αξιολόγηση
-
Οι Προβολικές Δοκιμασίες κατά τη διάρκεια της θεραπευτικής διαδικασίας
-
Παρουσίαση όλων των Προβολικών Δοκιμασιών (Τ.Α.Τ – για ενήλικες, C.A.T – για παιδιά, S.A.T – για ηλικιωμένους)
-
Βασικά θεωρητικά θέματα των Προβολικών Δοκιμασιών
-
Βασικά θέματα χορήγησης των Προβολικών Δοκιμασιών
-
Λεπτομερή παρουσίαση των καρτών του Τ.Α.Τ (10- 12 κάρτες για εφήβους και ενήλικες)
-
Παρουσίαση των 2 μορφών τεστ του C.A.T {1. C.A.T –A (Animal) & 2. C.A.T – H (Human)}
-
Λεπτομερή παρουσίαση του C.A.T –A (Animal)/ 10 κάρτες με ζώα για παιδιά 3-6 ετών
-
Λεπτομερή παρουσίαση του C.A.T – H (Human)/ 10 κάρτες με ανθρώπους για παιδιά 6-12 ετών
-
Ερμηνεία και ανάλυση των καρτών του Τ.Α.Τ & C.A.T με βάση τη θεωρία του Bellak
-
Ανάλυση & Ερμηνεία πρωτοκόλλων πραγματικών περιστατικών του ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ
-
Συγγραφή & παρουσίαση ψυχολογικής έκθεσης
Παιδικό Ιχνογράφημα
Το Παιδικό Ιχνογράφημα αποτελεί μέσο συμβολικής έκφρασης του εσωτερικού κόσμου των παιδιών (σκέψεων, συναισθημάτων, επιθυμιών/φόβων), καθώς και του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνονται τις διαπροσωπικές σχέσεις αλλά και διάφορες καταστάσεις. Έτσι, καθίσταται πολύτιμο εργαλείο όχι μόνο για την κατανόηση του συναισθηματικού βιώματος του παιδιού, αλλά και για την εδραίωση μίας συμμαχίας μαζί του που θα διευκολύνει περαιτέρω τη σχέση και θα αναδείξει, σε ορισμένες περιπτώσεις, πιθανές πηγές προβληματισμού για την ψυχονοητική του λειτουργία.
Θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά το Σαββατοκύριακο, 03-04/02, 2024.
Η εκπαίδευση του ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ περιλαμβάνει:
-
Το ιχνογράφημα ως εκφραστικό μέσο σκέψεων και συναισθημάτων των παιδιών.
-
Η εξέλιξη του παιδικού ιχνογραφήματος ανάλογα με την ηλικία ή/και το φύλο.
-
Γενική εκτίμηση και ερμηνεία του παιδικού ιχνογραφήματος (ανάλυση σημαντικών στοιχείων του παιδικού σχεδίου, όπως το χρώμα, το μέγεθος του σκίτσου, το σημείο εστίασης στο χαρτί, η πίεση του μολυβιού, η ύπαρξη μοτίβων, τα σφάλματα, οι σημαντικές παραλείψεις ή προσθήκες).
-
Η ερμηνεία του μουντζουρο-γραφήματος (scribble drawing).
-
To Tεστ Σχεδίασης Ανθρώπινης Μορφής (Draw-a-Person Test)
-
To Τεστ Σπίτι-Δέντρο-Άνθρωπος (Ηοuse-Tree-Person Test)
-
Το Σχέδιο της Οικογένειας και το Κινητικό Σχέδιο Οικογένειας
-
Κρίσιμες ενδείξεις δυσπροσαρμοστικότητας στο παιδικό σχέδιο
-
Βιωματικό μέρος (ανάλυση παιδικών σχεδίων από κλινικό και μη κλινικό πληθυσμό παιδιών).
-
Ανάλυση πρωτοκόλλων πραγματικών περιστατικών του ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ, καθώς και δυνατότητα σχολιασμού παιδικών σχεδίων από την εργασιακή εμπειρία των συμμετεχόντων στο σεμινάριο.
Στην Εκπαίδευση θα παρουσιασθεί υλικό με πραγματικά περιστατικά στο ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ