Η οπτική ταυτότητα μπορεί να αφορά από τις αποφάσεις που παίρνει κάποιος για να προβάλει μια υπηρεσία ή ένα προϊόν, μια εφήμερη δραστηριότητα ή λειτουργία, αλλά και για τον σχεδιασμό μιας καμπάνιας ή και για την προβολή ενός μηνύματος στα social media. Η επικοινωνία εικόνων και μηνυμάτων έχει γίνει ένας τρόπος καθημερινής προβολής, αλλά και αφήγησης του δημιουργικού έργου. Η γλώσσα όμως προβολής μπορεί να είναι λιγότερο ή περισσότερο επίσημη ή αυθόρμητη. Το σημαντικό είναι να υπάρχει μια συνοχή και συνέπεια στα οπτικά μέσα που ακολουθεί (χρώματα, σχήματα, λέξεις, γραφιστική γλώσσα), ώστε το μήνυμα που στέλνει να προβάλλεται ξεκάθαρα και να ‘αγγίζει’ το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Η Μεταμοντέρνα αισθητική έφερε το Στυλ κοντά στη διαφορετικότητα. Σήμερα υπάρχουν και προβάλλονται πολλά διαφορετικά στυλ για ένα διαφορετικό κοινό, μέσα από την οπτική ταυτότητα (Visual identity) που σχεδιάζεται . Πως όμως σε αυτόν τον οπτικό πόλεμο μπορείς να δημιουργήσεις μια ταυτότητα με συνέπεια στο στυλ, στο ύφος και στον τόνο που ακολουθείς και παράλληλα να διαφέρεις;
Το σεμινάριο αυτό είναι θεωρητικό βασισμένο στην ανάλυση των αρχών δημιουργίας μιας οπτικής ταυτότητας συνδέοντάς τα 12 αρχέτυπα του Carl Jung και το προφίλ του ‘εξερευνητή, του ήρωα, του σοφού κα., έτσι όπως αναλύεται η οπτική ταυτότητα εταιρειών στον τομέα του branding. Επίσης εξετάζει τα διαφορετικά είδη οπτικής ταυτότητας αναλύοντας τον τρόπο που συνδυάζονται τα χρώματα, η γραφιστική, η φωτογραφία και η σύνθεση εικόνων και κειμένου για τη δημιουργία ενός δυναμικού οπτικού μηνύματος. Το σεμινάριο αυτό είναι παράλληλα και πρακτικό καλώντας τον μαθητή να σκεφτεί την κεντρική ιδέα στο σχεδιασμό μιας οπτικής ταυτότητας, συνδυάζοντας χρώματα, γραφιστική αντικείμενα για μια υπηρεσία ή προϊόν που θέλει να προβάλει.
LIVE ONLINE ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ
Το σεμινάριο αυτό πραγματοποιείται μέσα από εξ αποστάσεως (online και σε ζωντανό χρόνο) παρακολούθηση, μέσω της πλατφόρμας zoom. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου πραγματοποιούνται ασκήσεις, οι οποίες συζητιούνται και διορθώνονται μέσα στο μάθημα. Ο μαθητής πρέπει να διαθέτει τρόπο σύνδεσης (κατά προτίμηση υπολογιστή) με κάμερα και μικρόφωνο. Τα μαθήματα γίνονται σε ζωντανό χρόνο και η παρουσία του κάθε μαθητή είναι υποχρεωτική, στη μεγαλύτερη διάρκεια με την κάμερα ανοιχτή. Οι απουσίες δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το 20% του ολικού χρόνου παρακολούθησης. Η παρακολούθηση αποτελεί και προϋπόθεση για την έκδοση της Βεβαίωσης Παρακολούθησης από το εργαστήριο.