Το σεμινάριο λαμβάνει χώρα Παρασκευή, μία φορά τον μήνα, κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 μεταξύ 16:00 – 21:00 μ.μ και απαρτίζεται από δύο μέρη:
-
Θεωρητικό σεμινάριο εισαγωγής στην ψυχαναλυτική σκέψη
-
Ομάδες ανάλυσης και συζήτησης κλινικών περιστατικών
Το σεμινάριο μπορεί να παρακολουθηθεί είτε ως έχειν, από συμμετέχοντες που επιθυμούν να εμβαθύνουν τη γνώση τους στην ψυχαναλυτική σκέψη και πρακτική, είτε ως προετοιμασία για την εισαγωγή στην τετραετή εκπαίδευση στην Ψυχαναλυτική/Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεία παιδιών και ενηλικών, της οποίας συνήθως αποτελεί προαπαιτούμενο εισαγωγής (με εξαίρεση ιδιαίτερες περιπτώσεις όπου η εκπαιδευτική επιτροπή κρίνει ότι το υποψήφιο μέλος έχει ολοκληρώσει ισοδύναμη εκπαίδευση).
Άξονες Σεμιναρίου Εισαγωγής στην Ψυχαναλυτική Σκέψη και Πρακτική
1. Θεωρητικό σεμινάριο εισαγωγής στην ψυχαναλυτική σκέψη
Κάθε εκπαιδευτική Παρασκευή περιλαμβάνει διαφορετική θεματολογία (“Όταν ήμασταν βρέφη”: Επικοινωνία δίχως λέξεις στην πρώιμη βρεφική ηλικία, Το ασυνείδητο, Νεύρωση και υστερία, Το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα, Σεξουαλικότητα, Όνειρα και Ερμηνεία, Ναρκισσιστικά καταφύγια, Θάνατος και Καταστροφικότητα: Επιθέσεις στον εαυτό και τους άλλους, Μελαγχολικές καταστάσεις του νου, Ζητήματα Ψυχαναλυτικής Τεχνικής: Πώς εργαζόμαστε στον θεραπευτικό χώρο). Οι συμμετέχοντες θα εισαχθούν τόσο σε κλασικές, όσο και σε σύγχρονες ψυχαναλυτικές θεωρίες, συμπεριλαμβανομένων των S. Freud, M. Klein, W. Bion & D. Winnicott. Οι συμμετέχοντες αναμένεται να προετοιμάζονται επαρκώς μελετώντας μια σειρά ψυχαναλυτικών κειμένων και συγγραμμάτων πριν από κάθε σεμινάριο.
2. Ομάδες ανάλυσης και συζήτησης κλινικών περιστατικών
Ο χαρακτήρας των ομάδων ανάλυσης είναι αμιγώς κλινικός και ο σκοπός τους είναι να υποβοηθήσουν την εφαρμογή της ψυχαναλυτικής θεωρίας στην κλινική πράξη. Στις ομάδες θα γίνεται παρουσίαση και συζήτηση κλινικών περιστατικών, η οποία θα σχετίζεται με την θεματική που αναπτύχθηκε στο εκάστοτε σεμινάριο.