Σε ποιους απευθύνεται
Περιγραφή σεμιναρίου
Η επιμόρφωση εξετάζει αρχικά τι σημαίνει απειθαρχία στα πλαίσια ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και ποιες είναι οι μορφές εκδήλωσής της. Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από μία ανεπιθύμητη συμπεριφορά προς τους άλλους. Παρουσιάζει διάφορες μελέτες περιπτώσεων, για να γίνει κατανοητό τι και πώς συμβαίνει, αλλά και πώς βελτιώνεται μία δυσάρεστη κατάσταση σε πραγματικές συνθήκες μάθησης. Παρουσιάζει στρατηγικές πρόληψης και αντιμετώπισης μίας απείθαρχης συμπεριφοράς ή και πολλών ταυτόχρονα. Οι λύσεις και οι απαντήσεις εντοπίζονται πίσω από τα φαινόμενα, εκεί που υπάρχουν και οι αιτίες.
Η επιμόρφωση αυτή αποτελεί πρακτικό οδηγό διαχείρισης της σχολικής συμπεριφοράς και δεν εξαντλείται σε θεωρητικολογίες. Είναι διαμορφωμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να λειτουργεί ως ένας προσομοιωτής πραγματικών καταστάσεων.
1. Τι σημαίνει απειθαρχία. Μορφές απειθαρχίας στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Διαφορά απείθαρχης και παραβατικής συμπεριφοράς. 2. Κατανοώντας τη μαθητική συμπεριφορά. Από τι καθορίζεται η συμπεριφορά ενός εκπαιδευόμενου και πώς ερμηνεύεται. 3. Νταηλίκι (=Bullying): Τι είναι και με ποιο τρόπο αντιμετωπίζεται; 4. Πίσω από τα φαινόμενα: ποιες είναι οι αιτίες απειθαρχίας; Πώς μπορούμε να τις διερευνήσουμε; Μία μελέτη περίπτωσης. 5. Καλλιέργεια αυτοελέγχου και συναισθηματικής ισορροπίας. 6. Τεχνικές διαχείρισης σχολικής απειθαρχίας. Βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας. 7. Η εφαρμογή του κυκλικού χρόνου (circle time) στη σχολική τάξη. 8. Διδασκαλία: τι ακριβώς σημαίνει και ποια είναι τα στοιχεία που καθορίζουν την επιτυχία της. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού. 9. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Τρόποι επίτευξης μίας υγιούς εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η επιμόρφωση περιλαμβάνει (1) Παρουσιάσεις, (2) Διαλέξεις σε μορφή «book moodle», (3) Πρόσθετο επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, σημεώσεις συνεδρίων), (4) Εργασίες
Πληροφορίες συμμετοχής
Oι εγγραφές γίνονται όλο το χρόνο.
Κόστος Συμμετοχής
Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος