Το Σεμινάριο αυτό παρέχει μια σε βάθος ανάλυση όλων των φάσεων της Λειτουργίας των Προμηθειών αξιολογώντας τις Στρατηγικές στην επιλογή των Προμηθευτών, την ποιότητα της Έρευνας Αγοράς, τα χρησιμοποιούμενα Πληροφορικά Συστήματα, την πληρότητα των Διαδικασιών και ιδιαιτέρως του τρόπου Αξιολόγησης Προμηθευτών, τους Δείκτες και τα Συστήματα Αναφορών, καθώς και το συνολικό Κόστος Προμήθειας.
Σε κάθε Δραστηριότητα των Προμηθειών, όπως η Αναγνώριση Ανάγκης, η Ποσοτικοποίηση της, η Περιγραφή Προδιαγραφών, η Έρευνα Αγοράς, η Αξιολόγηση Προμηθευτών, η Διαπραγμάτευση, η Υπογραφή Σύμβασης, ο Έλεγχος παραλαμβανομένων Υλικών, η συνεχής Αξιολόγηση του Προμηθευτή για την συνολική εκτίμηση της Ποιότητας, του Κόστους και της Συμπεριφοράς του, γίνεται η Αξιολόγηση των υφιστάμενων Πρακτικών.
Σχολιάζονται οι συνήθεις Πρακτικές και τα παρατηρούμενα Λάθη και συγκρίνονται με τις Διεθνώς Πρακτικές και στη συνέχεια προτείνονται οι βέλτιστες Πρακτικές και τα κατάλληλα Εργαλεία, τα οποία δίνονται άνευ κόστους στους συμμετέχοντες του σεμιναρίου.
Επιπλέον, παρουσιάζονται οι κατάλληλες δικλείδες για την αποτροπή παραβατικών Συμπεριφορών Στελεχών όπως:
Εικονικές Προμήθειες, υπερτιμολογημένες Αγορές Αγαθών και Υπηρεσιών, καθώς και πληρωμές Συμβάσεων που δεν ικανοποιούν τα προβλεπόμενα.
Παρακάτω παρατίθεται ένα ενδεικτικό δείγμα των σημείων που αξιολογούνται:
-
Υπάρχουν μοντέλα Πρόβλεψης και πώς αξιολογείται η Αξιοπιστία τους;
-
Στη μέθοδο Αξιολόγησης Προμηθευτών αξιοποιείται η ABC Analysis και με ποιον τρόπο;
-
Η Αξιολόγηση των Προμηθευτών λαμβάνει υπ’ όψιν το μοντέλο Ολικού Κόστους;
-
Ελέγχεται η Οικονομική Αξιοπιστία του Προμηθευτή; Για την τελευταία ποιοι Δείκτες χρησιμοποιούνται;
-
Μετριέται και αξιολογείται η συνέπεια του Προμηθευτή (Customer Service Level);
-
Γίνεται αξιοποίηση των Προμηθευτών για την Καινοτομία και την Ανάπτυξη νέων λύσεων π.χ. στην συσκευασία;
-
Ακολουθείται μοντέλο Αριστοποίησης της Ποσότητας Παραγγελίας προκειμένου να μειωθούν τα Αποθέματα με ταυτόχρονη Βελτίωση του Customer Service Level;
-
Το Απόθεμα Ασφαλείας και το Σημείο Αναπαραγγελίας έχουν καθορισθεί με βάση το Επίπεδο Εξυπηρέτησης του Πελάτη (Customer Service Level);
-
Έχει εξετασθεί το ενδεχόμενο Ηλεκτρονικών Προμηθειών (e-Procurement) για τη Μείωση του Κόστους;
-
Οι Διαπραγματεύσεις διενεργούνται από Προσωπικό εκπαιδευμένο στις Τεχνικές των Επιτυχημένων Διαπραγματεύσεων όπως η μεθοδολογία BATNA;
-
Γίνεται η Διαχείριση των Κινδύνων με βάση και τις απαιτήσεις του νέου Προτύπου ISO 9001 :2015
-
Η Στρατηγική Ποιότητας είναι σαφής για κάθε κατηγορία Προμηθευτών;
-
Η Στρατηγική Μείωσης Κόστους περιλαμβάνει αντίστοιχο Project με εφαρμογή Τεχνικών όπως η Value Analysis (Ανάλυση Αξίας) και η εκτίμηση του Ολικού Κόστους των αγοραζομένων Υλικών χρησιμοποιώντας τα ενδεδειγμένα Εργαλεία;
-
Πως εκτιμάται η ενδεχόμενη διακύμανση της ισοτιμίας των νομισμάτων στο κόστος Αγοράς των Υλικών;
-
Όταν πρέπει κατά την εισαγωγή των Υλικών να γεμίσει ένα Container, πως γίνεται η Αριστοποίηση της Σύνθεσης του;
-
Συμφέρει πάντοτε το γέμισμα του Container και με ποια Εργαλεία υποστηρίζεται η σχετική απόφαση;
-
Το Προσωπικό των Εισαγωγών και Εξαγωγών είναι εκπαιδευμένο στην χρήση των INCOTERMS;
-
Τεχνικές για τον εντοπισμό παραβατικών Συμπεριφορών (Οικονομικών Ατασθαλιών) ελέγχοντας ευαίσθητα σημεία περιοχών των Προμηθειών.
-
Υπάρχουν δικλείδες για την αποτροπή Ατασθαλιών που έχουν ως αποτέλεσμα Οικονομική ζημία της Επιχείρησης;
-
Έχουν καθορισθεί οι Δείκτες και οι απαιτούμενες Αναφορές για την συνολική Αξιολόγηση της Λειτουργίας των Προμηθειών;
Η σπουδαιότητα του Σεμιναρίου αυτού, έγκειται στο γεγονός ότι με την Εφαρμογή των Εργαλείων, που έχει σχεδιάσει η εταιρεία μας και θα δοθούν στους συμμετέχοντες:
-
Επιτυγχάνεται μείωση Αποθεμάτων άνω του 30% με ταυτόχρονο σχεδόν μηδενισμό των ελλείψεων σε διαθεσιμότητα των προϊόντων
-
Ταυτοχρόνως μειώνεται αντίστοιχα και ο απαιτούμενος χώρος Αποθήκευσης συνέπεια της μείωσης του Αποθέματος
-
Επίσης, με τη μεθοδολογία της Value Analysis και του Ολικού Κόστους Αγοράς, θα μειωθεί περαιτέρω το κόστος Διαχείρισης Αποθεμάτων και θα βελτιωθεί το Επίπεδο Εξυπηρέτησης του Πελάτη (CSL)
-
Βελτιώνεται η Παραγωγικότητα της Λειτουργίας της Αποθήκης και ιδιαιτέρως του Picking με την μελέτη Χρόνων Μεθόδων που θα παρουσιαστεί σε Case Study
-
Βελτιώνεται η ρευστότητα και ταυτοχρόνως μειώνεται το Απαιτούμενο Κεφάλαιο Κίνησης ως συνέπεια της της Προαναφερθείσας μείωσης των Αποθεμάτων.
Βελτιώνεται ως συνέπεια των ανωτέρω η κερδοφορία της Επιχείρησης και η Αποδοτικότητα των Ιδίων Κεφαλαίων.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
1.ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
-
Τα συνήθη Προβλήματα στις Προμήθειες και πώς επιλύονται
-
Συνήθη Οργανωτικά Προβλήματα και επίλυση τους, στη Λειτουργία των Προμηθειών – Διαχείρισης Παραγγελιών
-
Υποδείγματα Διαδικασιών και Οδηγιών Οργάνωσης
-
Σχέσεις με Προμηθευτές
-
Έρευνα Αγοράς - Global Sourcing
-
Δημιουργία και Διαχείριση Βάσης Προμηθευτών
-
Βελτίωση υφισταμένων Διαδικασιών με τη μεθοδολογία SIPOC (Supplier, Input, Process, Output) σε Σύνδεση με το ERP
-
Χρήση ABC Analysis, στις Κυκλικές Απογραφές και στον Στατιστικό έλεγχο ακρίβειας Αποθήκης
2. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
-
Κρίσιμα σημεία σε μια Σύμβαση
-
Σχέδιο Ποιότητας Σύμβασης
-
Παρακολούθηση και Αξιολόγηση Συμβάσεων Έργων
3. ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΓΟΡΩΝ
-
Προσέγγιση Ολικού Κόστους (Total Cost Approach)
-
Ανάλυση Αξίας (Value Analysis)
-
Κόστος Κύκλου ζωής του Προϊόντος
-
Κρίσιμα σημεία για τη Μείωση Κόστους Προμηθειών
4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ & ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ
-
Διαδικασία και Εργαλεία Αξιολόγησης Προμηθευτών
-
Αξιολόγηση Προσφορών
-
Αξιολόγηση βάσει του Ολικού Κόστους
-
Αξιολόγηση παρεχόμενων Εκπτώσεων
5. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ
-
Άριστη Ποσότητα Παραγγελίας
-
Συστήματα Προβλέψεων
-
Σημείο Αναπαραγγελίας, χρήση MRP και MRP II
-
Ομαδοποίηση παραγγελιών
6. ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ
-
Προετοιμασία, Συνήθη σφάλματα
-
Μεθοδολογία ΒΑΤΝΑ, win to win, Στόχοι, Κόκκινες Γραμμές
-
Κλείσιμο συμφωνίας - Role Playing
7. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ & ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
-
Audit τμήματος Προμηθειών - Προμηθευτών
-
Οι 10 κορυφαίοι Δείκτες Αποδοτικότητας Προμηθειών
-
Το Ολοκληρωμένο Σύστημα Αναφορών Προμηθειών
-
Σχέση Προμηθειών με άλλα τμήματα