Περιγραφή: Το σύντομο αυτό σεμινάριο ασχολείται με τις νέες τάσεις διακόσμησης και Interior styling, αναλύοντας τις τάσεις σε χρώματα, υφές, υλικά, γραμμές επίπλων, αλλά και σε μοτίβα και συνδυασμούς σχημάτων, έτσι όπως παρουσιάζονται από τους σημαντικούς προγνώστες τάσεων και από διαφορετικές πηγές ενημέρωσης (περιοδικά, άρθρα, διεθνείς οργανισμούς και διεθνείς εκθέσεις). Το σεμινάριο αυτό των 2 εβδομάδων πραγματοποιείται μετά τα διεθνή Design Weeks Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, παρέχοντας αρκετές πληροφορίες και αναφορές σε σχέση με τα προϊόντα και τις νέες τους συλλογές που παρουσιάζονται στις εκθέσεις αυτές.
Οι τάσεις συνδέονται άμεσα με την ψυχολογία της κοινωνίας και τη διάθεση του πελάτη/καταναλωτή. Οι τάσεις του σήμερα, και στην post-covid εποχή, μας συνδέουν με το φρέσκο και το φυσικό, το ήρεμο και ονειρικό αλλά παράλληλα με το χειροποίητο και το οικείο. Έρχονται πιο κοντά στο διαχρονικό και το οικολογικά φιλικό, αναζητώντας υλικά και υφές που υπόσχονται διάρκεια, αλλά και γραμμές και μοτίβα που μας αγγίζουν συναισθηματικά και μας ταξιδεύουν μέσα από στοιχεία που σχηματικά μας δένουν με το παρελθόν και την ιστορία άλλων πολιτισμών. Στις τάσεις του 2023/24 η διαφορετικότητα και η αυθεντικότητα επικρατούν σαν αξίες, με μοτίβα και γραμμές που θυμίζουν από αρχαϊκά σχήματα και υλικά, μέχρι έργα τέχνης και αρχιτεκτονικής του 19ου αιώνα και της εποχής των εξερευνητών. Παράλληλα, τα έντονα χρώματα και το χιούμορ επιστρέφουν, όπως και οι pop και μεταμοντέρνες αναφορές τους, δίνοντας ζωντάνια στις παστέλ και ουδέτερες αποχρώσεις που ήταν κυρίαρχες ως τώρα.
Στόχος του σύντομου αυτού σεμιναρίου είναι η ενημέρωση πάνω στις νέες τάσεις Interior Styling μέσα από διαφορετικές πηγές βλέποντας παραδείγματα από έπιπλα, υφάσματα, διακοσμητικά αντικείμενα, υλικά και χρώματα, εικόνες από τον χώρο της κατοικίας, της φιλοξενίας και του επαγγελματικού χώρου και αναλύοντας παραδείγματα προϊόντων διακόσμησης που προβλήθηκαν στις πρώτες εκθέσεις του 2023. Ένας επιπλέον στόχος είναι η κατανόηση του ‘γιατί’ προβάλλονται οι συγκεκριμένες τάσεις, ψυχολογώντας τις αλλαγές σε κοινωνικό επίπεδο αλλά και την επιρροή αυτών στη συμπεριφορά του ανθρώπου στον χώρο, αλλά και στις αποφάσεις που παίρνει στην επιμέλεια αυτού ως πελάτης/καταναλωτής. Ο μαθητής μαθαίνει επίσης σε πρακτικό επίπεδο πως να κάνει μια σωστή και οργανωμένη αναζήτηση εικόνων έμπνευσης μέσα από σύγχρονες πηγές και στο τέλος καλείται να σκεφτεί μια δική του πρόταση συνδυασμών, μέσω της δημιουργίας ενός digital moodboard.
ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ
-
Οι νέες τάσεις στη διακόσμηση και το Interior Styling σήμερα.
-
Τάσεις Interior Styling & Χρωματικών συνδυασμών για το 2023 και 2024, σε έπιπλα, υφάσματα, διακοσμητικά αντικείμενα, υλικά και χρώματα.
-
Ψυχολογία και σύγχρονο lifestyle, μέσα από τις σύγχρονες επιλογές στη διακόσμηση χώρων.
-
Χρωματικές και στυλιστικές τάσεις με μικρότερη και μεγαλύτερη διάρκεια.
-
Κατανόηση των τάσεων ως προς τις νέες συνήθειες και τρόπο ζωής.
-
Ανάλυση των τάσεων και των χρωματικών συνδυασμών.
-
Δημιουργία moodboard/sampleboard με τις νέες τάσεις.