Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο εξ αποστάσεως

Ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) - Προσωπική ανάπτυξη μέσω Coaching

Διοργανωτής Σεμιναρίου E-Learning:
ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Οργάνωση & Διοίκηση

Εισηγητής

Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο κύριος Αλέξανδρος Διαμαντίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ, ο οποίος έχει πολυετή εμπειρία στη διδασκαλία μαθημάτων Διοίκησης Επιχειρήσεων και λήψης αποφάσεων σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Ο κύριος Διαμαντίδης, έχει πλήθος δημοσιεύσεων σε κορυφαία διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια του γνωστικού αντικειμένου των ποσοτικών μεθόδων στη διοίκηση και παράλληλα είναι κριτής (reviewer) σε πολλά έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Έχει επιμεληθεί ενός βιβλίου Επιχειρησιακής Έρευνας και έχει επίσης διδάξει επί σειρά ετών στο ΕΑΠ σε θεματικές ενότητες σχετικές με τη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Έχει επιβλέψει πάνω από 120 μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες φοιτητριών και φοιτητών και έχει λειτουργήσει ως μέντορας στην καλλιέργεια και ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων τους. Επίσης έχει διατελέσει Διευθυντής του Τομέα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ.

Στο πρόγραμμα διδάσκουν:

Αρετή Μαλλά, πτυχιούχος στη Συμβουλευτική και τον  Επαγγελματικό προσανατολισμό από την ΑΣΠΑΙΤΕ, Life coach με πιστοποίηση από τον ICF (International Coaching Federation), NLP coach με πιστοποίηση από το NLP University, Santa Cruz, California, Πτυχιούχος  Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Λάρισας και Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ, κάτοχος Μεταπτυχιακού διπλώματος «Σπουδές στην Εκπαίδευση» από το ΕΑΠ. Έχει εμπειρία στην προσωπική ανάπτυξη και στην εκπαίδευση ενηλίκων.

Κυριακή Μουλαδούδη, πτυχιούχος στη Συμβουλευτική και τον  Επαγγελματικό προσανατολισμό από την ΑΣΠΑΙΤΕ, πτυχιούχος Εμπορίας και Διαφήμισης-Marketing, ΑΤΕΙ ,  Κάτοχος Μεταπτυχιακού διπλώματος Διοίκησης Επιχειρήσεων από το ΕΑΠ . Έχει εμπειρία σε προγράμματα συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού και είναι μέντορας σε πρόγραμμα ενίσχυσης γυναικών.

Χριστίνα Πομόνη, πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ, κάτοχος MBA στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, πτυχιούχος Δημιουργικής Γραφής του πανεπιστημίου Wesleyan, Middletown,CT, ΗΠΑ. Είναι επίσης μεταφράστρια, συγγραφέας και εκπαιδεύτρια ενηλίκων.

Αναστασία Χατζηϊωάννου, Πτυχιούχος Οικονομικών Επιστημών, ΑΠΘ, κάτοχος Μεταπτυχιακού διπλώματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Πληροφοριακά Συστήματα, Τμήματα Πληροφορικής & Οικονομικών Επιστημών, ΑΠΘ. Είναι επίσης υποψήφια Διδάκτωρ στην «Οργανωσιακή Συμπεριφορά με έμφαση στην Ηγεσία», ΑΠΘ. Έχει εμπειρία σε υπηρεσίες Συμβουλευτικής ανθρώπινου δυναμικού και είναι ερευνήτρια στο ΑΠΘ.

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα είναι ιδιαίτερα επωφελές σε όσες/όσους εισέρχονται στα πρώτα στάδια της σταδιοδρομίας τους, σε όσες/όσους επιθυμούν αλλαγή καριέρας και σε όσες/όσους επιθυμούν εσωτερική αλλαγή μέσα από την προσωπική τους ανάπτυξη. Επίσης απευθύνεται σε εταιρείες, οργανισμούς που θέλουν να αυξήσουν τη δέσμευση, τα κίνητρα και την ευημερία του προσωπικού τους και επιθυμούν να βοηθήσουν το προσωπικό τους να εξελιχθεί τόσο προσωπικά, όσο και επαγγελματικά.

Σκοπός

Ολοκληρώνοντας το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες  θα έχουν αποκτήσει:

  • Ένα ευρύ φάσμα θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων που τους επιτρέπουν να εφαρμόζουν διαδικασίες αυτογνωσίας και αυτοδιαχείρισης
  • Μηχανισμούς διαχείρισης προβλημάτων σε ατομικό και εργασιακό επίπεδο

Κριτική και στοχαστική σκέψη με σεβασμό στις απόψεις άλλων
Θα είναι ικανές/οί:

  • να έχουν αυτοπεποίθηση
  • να είναι αυτόνομα, ανεξάρτητα άτομα
  • να προσδιορίζουν τους κινδύνους που πιθανόν θα αντιμετωπίσουν και να είναι ικανές/οί να τους μειώσουν στο ελάχιστο, όπου αυτό είναι δυνατό
  • να έχουν μια ευέλικτη στάση απέναντι στις προκλήσεις της ζωής
  • να έχουν την επιθυμία να δημιουργήσουν κάτι νέο και καινοτόμο
  • να επιλύουν προβλήματα, τα οποία όμως μπορούν να δουν και σαν ευκαιρίες παρά σαν απειλές
  • να πιστέψουν ότι είναι ηγέτες της ζωής τους και του μέλλοντός τους
  • να αγαπούν και να σέβονται την εργασία τους
  • να αναπτύξουν και να ενισχύσουν τα ηγετικά τους χαρίσματα, τη δημιουργικότητά τους, τα ταλέντα τους.

Τα ισχυρά soft skills διασφαλίζουν ένα παραγωγικό, συνεργατικό και υγιές εργασιακό περιβάλλον, σημαντικά δηλαδή, χαρακτηριστικά για τους οργανισμούς σε έναν όλο και πιο ανταγωνιστικό κόσμο.

Ένας/μία υπάλληλος με ισχυρότερα soft skills έχει περισσότερες πιθανότητες να προαχθεί σε ηγετικές θέσεις από έναν/μία υπάλληλο με περισσότερα χρόνια εμπειρίας αλλά ασθενέστερες δεξιότητες.

Περιγραφή σεμιναρίου

Πρόγραμμα Σπουδών

Διδακτική Ενότητα 1: Προσωπική Ανάπτυξη- Προσωπικές Δεξιότητες (16 ώρες σύγχρονη- 21 ασύγχρονη)

  • Τι είναι η Προσωπική Ανάπτυξη- Προσωπική ενδυνάμωση
  • Αυτογνωσία (Τι είναι-γιατί είναι χρήσιμη)
  • Χτίσιμο αυτοπεποίθησης
  • Μαθαίνω να γνωρίζω τον εαυτό μου- χαρακτηριστικά, αξίες, πιστεύω, πεποιθήσεις, ικανότητες
  • Εντοπισμός και αλλαγή περιοριστικών πεποιθήσεων
  • Μαθαίνω να ενδυναμώνω τον εαυτό μου- Τεχνικές αυτοβελτίωσης
  • Βρίσκω το συγκεκριμένο σκοπό της ζωής μου

Διδακτική Ενότητα 2: Το Ταξίδι του Ήρωα (7 ώρες σύγχρονη- 12 ασύγχρονη)

  • Αναχώρηση-Κάλεσμα στην περιπέτεια
  • Η μύηση
  • Η επιστροφή_ Κλείσιμο προγράμματος

Διδακτική Ενότητα 3: Στοχοθεσία-Στρατηγική (23 ώρες σύγχρονη- 28 ασύγχρονη)

  • Τι είναι στοχοθεσία-στρατηγική-γιατί χρειάζονται
  • Συνειδητοποίηση και αποδοχή προσωπικών επιθυμιών
  • Δημιουργία υλοποιήσιμων στόχων – Σχεδιάζω τη ζωή μου
  • Χτίσιμο κατάλληλης στρατηγικής
  • Είδη στόχων- Κατάκτηση στόχων
  • Αξίες
  • Προσωπικό σχέδιο ανάπτυξης
  • Βραχυπρόθεσμοι στόχοι-Μακροπρόθεσμοι στόχοι
  • Βήματα για την επιτυχή επίτευξη του στόχου
  • Δέσμευση και ανατροφοδότηση
  • Σύμβουλος υπευθυνότητας (τι είναι και γιατί χρειάζεται)

Διδακτική Ενότητα 4: Soft Skills – Ήπιες Δεξιότητες (9 ώρες σύγχρονη- 14 ασύγχρονη)

  • Τι είναι τα soft skills-Γιατί χρειάζονται;
  • Πώς μπορώ να βελτιώσω τις ήπιες δεξιότητες στο χώρο εργασίας μου
  • Το μέλλον των ήπιων δεξιοτήτων στην Ελλάδα και στην Ευρώπη
  • Interview Tips για εύρεση εργασίας, αλλαγή καριέρας

Διδακτική Ενότητα 5: Κοινωνικές Δεξιότητες (47 ώρες σύγχρονη- 52 ασύγχρονη)

Δεξιότητες Επικοινωνίας

  • Κατανόηση βασικών εννοιών της επικοινωνίας
  • Αποτελεσματική επικοινωνία
  • Ξεπερνώντας τα εμπόδια
  • Γραπτές δεξιότητες επικοινωνίας
  • Ενεργητική ακρόαση και παρατήρηση
  • Ενσυναίσθηση
  • Παράδειγμα: Κάνω μια μικρή ομιλία
  • Παράδειγμα: Σύνταξη αποτελεσματικού email

Δεξιότητες Παρουσίαση

  • Κατανόηση των δεξιοτήτων παρουσίασης και γιατί χρειάζονται
  • Συμβουλές και στρατηγικές για την αποτελεσματική προετοιμασία
  • Συμβουλές και καλές πρακτικές για την παρουσίαση μιας ομαδικής παρουσίασης

Δεξιότητες Ευθύνης

  • Κατανόηση του τι είναι λογοδοσία και γιατί είναι σημαντική
  • Συμβουλές και στρατηγικές για την ανάπτυξη υψηλής προσωπικής λογοδοσίας
  • Το μοντέλο προσωπικής λογοδοσίας
  • Ανάπτυξη πρωτοβουλίας

Διαχείριση των συγκρούσεων

  • Κατανόηση της σύγκρουσης
  • Τι προσέχω κατά τη διαχείριση μιας σύγκρουσης
  • Οι πέντε τρόποι χειρισμού συγκρούσεων
  • Στρατηγικές-Τεχνικές
  • Αντιμετώπιση σοβαρών συγκρούσεων
  • Η προσέγγιση «κερδίζω-κερδίζεις» ή «win-win»
  • Παραδείγματα-Role play

Διδακτική Ενότητα 6: Οργανωτικές Δεξιότητες (44 ώρες σύγχρονη- 49 ασύγχρονη)

Χρόνος

  • Έννοια του χρόνου-Παραγωγικός χρόνος
  • Διαχείριση χρόνου
  • Προτεραιότητες
  • Οι χρονοκλέφτες, energy supplies, peak hours
  • Αντιμετώπιση αναβλητικότητας
  • Do’s and Don’t’s για εξοικονόμηση χρόνου

Κριτική σκέψη

  • Ανάλυση
  • Αυτο-αντανάκλαση
  • Λογική αιτιολόγηση

Στάση και ηθική

  • Θετική στάση και εργασιακή ικανοποίηση
  • Διαχείριση άγχους
  • Τεχνικές Mindfulness
  • Τι είναι εργασιακή ηθική
  • Πώς επιδεικνύω εργασιακή ηθική
  • Παραδείγματα εργασιακής ηθικής

Ηγεσία-Ηγετικές ικανότητες

  • Ηγετικά χαρακτηριστικά και συμπεριφορές – ηγέτης ή μάνατζερ;
  • Στυλ ηγεσίας
  • Ενσυναίσθηση-Συναισθηματική νοημοσύνη-Ενεργητική ακρόαση-Ταπεινότητα
  • Καλλιέργεια αυτό-ηγεσίας
  • Διαχείριση αλλαγών
  • Διαχείριση ρίσκου
  • Παραδείγματα-Role play

Διδακτική Ενότητα 7: Συνεργατικές Δεξιότητες (14 ώρες σύγχρονη- 19 ασύγχρονη)

  • Διαχείριση ομαδικής εργασίας-πιθανοί κίνδυνοι
  • Σχηματισμός ομάδων υψηλής απόδοσης
  • Δημιουργία σχεδίου δράσης
  • Παρακολούθηση της ομάδας
  • Θετική ατμόσφαιρα στο χώρο εργασίας
  • Υποστήριξη και βοήθεια σε άλλους

Διδακτική Ενότητα 8: Δεξιότητες Δημιουργικής Σκέψης (14 ώρες σύγχρονη- 19 ασύγχρονη)

  • Καινοτομία
  • Δημιουργία νέων ιδεών και ανταλλαγή απόψεων
  • Συνεχής βελτίωση
  • Αναλυτική σκέψη
  • Ανάλυση πληροφοριών χρησιμοποιώντας κριτική σκέψη (διαφορετικές απόψεις)
  • Προώθηση της δημιουργικότητας στην ομαδική εργασία
  • Προώθηση της δημιουργικότητας στην ατομική εργασία
  • Τελική εργασία (project)

Πληροφορίες συμμετοχής

Στις συμμετέχουσες/στους συμμετέχοντες παρέχονται:

  • Εκπαιδευτικό υλικό (παρουσιάσεις power point, e-bοoks, σημειώσεις, βιβλιογραφία).
  • Πρόσβαση σε οπτικοακουστικά αρχεία, σχετικά με τη θεματολογία του προγράμματος.
  • Άρθρα δημοσιευμένα σε επιστημονικά περιοδικά και εισηγήσεις από πρακτικά συνεδρίων.
  • Πλάνο στοχοθεσίας-στρατηγικής

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ και την/τον Επιστημονική/ό Υπεύθυνη/ο του Προγράμματος.

Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, μπορεί να παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.

Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης/ ECTS:  Ναι, 14 ECTS

Κόστος Συμμετοχής

Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Για πληροφορίες σχετικά με το σεμινάριο και τη διαδικασία εγγραφής, πατήστε παρακάτω για να μεταφερθείτε στη σελίδα του διοργανωτή
Σελίδα Διοργανωτή