Εντός κάθε νομικής οντότητας, ανεξαρτήτως μεγέθους, κλάδου ή τρόπου λειτουργίας, υπάρχουν μία σειρά από περιουσιακά στοιχεία, υλικά και άυλα, τα οποία μπορεί η ίδια να εντοπίσει και αξιοποιήσει προς όφελος της. Η αγορά είναι πλέον παγκόσμια και τα περιουσιακά στοιχεία αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία. Διαμορφώνεται λοιπόν μέσα από την εταιρική λειτουργία μία αξία που μπορεί να μην είναι απτή με πρώτη ματιά, είναι όμως πέρα για πέρα αληθινή. Είναι τα Υλικά και τα Άυλα Περιουσιακά Στοιχεία, τα οποία αποτελούν τους φανερούς και τους κρυμμένους θησαυρούς των επιχειρήσεων!
Οι εκπαιδευόμενοι μετά το τέλος του προγράμματος θα γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν εταιρικά περιουσιακά στοιχεία όπως ‘επωνυμίες, brands, πελατολόγια, ακίνητα, μεταφορικά μέσα, μηχανήματα, πατέντες, καινοτομίες, πνευματικά δικαιώματα, κουλτούρα, συνεργασίες, άδειες, συμβόλαια, niche αγορές, λογισμικό και πολλά άλλα’, δημιουργώντας για την επιχείρηση τα εξής οφέλη:
-
Μεγαλύτερη αποτίμηση για ιδιοκτήτη και μετόχους,
-
Βελτίωση της διαπραγματευτικής της θέσης,
-
Αναβάθμιση των θέσεων εργασίας που παρέχει στους εργαζομένους της,
-
Νέες ιδέες επιχειρηματικής ανάπτυξης,
-
Εξεύρεση επενδυτών,
-
Δυνατότητα ρευστοποίησης assets για αξιοποίηση άλλων λειτουργιών,
-
Ευκολότερη χρηματοδότηση κ.α...
Το συγκεκριμένο cource δεν βασίζεται σε εξειδικευμένα λογιστικά πρότυπα, ελληνικά ή διεθνή. Αποτελεί ένα πρακτικό οδηγό για το πώς μπορεί να αυξηθεί η εταιρική αξία, να δημιουργηθούν συγκριτικά πλεονεκτήματα και να προωθηθεί στο μέγιστο βαθμό η επιχειρηματική ανάπτυξη, με τελικό στόχο την αύξηση του τζίρου και των κερδών.
Σε έναν κόσμο όπου ο ανταγωνισμός είναι ο κανόνας, η επέκταση της γνώσης σε τέτοια θέματα είναι ζωτικής σημασίας...
Πως Διαμορφώνεται η Ύλη του Προγράμματος:
Το πρόγραμμα επαγγελματικής επιμόρφωσης και κατάρτισης ‘Περιουσιακά στοιχεία Επιχειρήσεων’ περιλαμβάνει έξι (6) θεματικές ενότητες.
Περιγραφή Μαθημάτων:
1) Εισαγωγή στις έννοιες των Business Assets
1α) Η έννοια της επιχείρησης,
1β) Παράγοντες που επηρεάζουν την αξία μίας επιχείρησης,
1γ) Χτίσιμο ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων,
1δ) Ερμηνεία της επιχειρηματικής ανάπτυξης.
2) Εισαγωγή στα περιουσιακά στοιχεία των επιχειρήσεων
2α) Παρουσίαση και κατανόηση των Υλικών και των Άυλων περιουσιακών στοιχείων,
2β) Κρυμμένες αξίες στις σύγχρονες επιχειρήσεις,
3) Η Ακίνητη περιουσία στις επιχειρήσεις
3α) Ακίνητη Περιουσία (Βιομηχανικά ακίνητα, Ξενοδοχεία, Parking, Πρατήρια καυσίμων, οικόπεδα κτλ.) & Κινητή περιουσία (Μηχανήματα, Η/Υ, εκτυπωτές, πάσης φύσεως έπιπλα, εργαλεία κτλ.)
3β) Εισαγωγή στην αξιοποίηση της Ακίνητης Περιουσίας.
4) Διακριτά Άυλα περιουσιακά στοιχεία
4α) Marketing (επωνυμία, εμπορικά σήματα, λογότυπα, φίρμες, domain names κτλ.),
4β) Τεχνολογίας (ευρεσιτεχνίες, πατέντες, εμπορικά μυστικά κ.α.),
4γ) Καλλιτεχνικά (πνευματικά δικαιώματα, έκφραση μέσω βιβλίων, μουσικής, ποίησης, θεάτρου κ.α.),
4δ) Πληροφορικής (λογισμικό, πληροφοριακά συστήματα, τεχνολογία, εφαρμογές κ.α.).
5) Μη Διακριτά Άυλα περιουσιακά στοιχεία
5α) Επιχειρησιακά (Οργάνωση πελατολογίου, εξειδικευμένες αγορές, κανάλια διανομής, διαδικασίες, μερίδια αγοράς, έρευνες κτλ.),
5β) Συνεργατικά (εταιρική κουλτούρα, σχέσεις με πελάτες, προμηθευτές, συνεργάτες κτλ.),
5γ) Προνομιακά (ειδικές κρατικές άδειες, μη ανταγωνιστικά συμβόλαια, κυβερνητικά προνόμια, real options κ.α.),
δ) Χρηματοοικονομικά (ανεκτέλεστο υπόλοιπο, royalties, ευνοϊκό ενοικιοστάσιο, leasing κ.α.),
5ε) Ανθρωποκεντρικά (συμβάσεις με στελέχη, εκπαίδευση, ηγεσία, σχέσεις μεταξύ του προσωπικού κτλ.).
6) Αξιοποίηση & Εκμετάλλευση των εταιρικών περιουσιακών στοιχείων
6α) Μέθοδοι αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας,
6β) Μέθοδοι εκμετάλλευσης των άυλων περιουσιακών στοιχείων,
6γ) Στάδια διαχείρισης & αξιοποίησης των Άυλων παγίων.
Επίσης προγραμματίζονται 1-2 case studies στη διάρκεια του σεμιναρίου, αναλόγως του χρόνου που θα υπάρξει.
Επιπλέον θα δοθεί υλικό για μελέτη, καθώς και excel με παραδείγματα αξιολόγησης επενδύσεων.