Ένας Γάλλος θεωρητικός είχε χαρακτηρίσει τον Interior Stylist ως ‘μηχανικό της ατμόσφαιρας’. Η ατμόσφαιρα συνδέεται όχι μόνο με το στυλ και το ρυθμό των αντικειμένων του χώρο, αλλά και με τη διάθεση αναβίωσης στοιχείων από το παρελθόν αλλά και τον τόνο που θέλουμε να δώσουμε σε έναν χώρο (μινιμαλιστικό, μαξιμαλιστικό, οικείο, ήρεμο, χιουμοριστικό κλπ.). Η εποχή postcovid υπογράμμισε τη σημασία της κάθε στιγμής, αλλά και την ανάγκη μας να είμαστε κοντά στη φύση και σε αντικείμενα με συναισθηματική σημασία. Φαίνεται η ανάγκη μας να συνδέουμε τον χώρο με στοιχεία ιστορικής και συμβολικής σημασίας μας φέρνει πιο κοντά στην έννοια του αυθεντικού και του μη ουδέτερα αδιάφορου.
Στον τομέα της φιλοξενίας οι προτεραιότητες επίσης άλλαξαν, θέλοντας να κάνουμε τους χώρους περισσότερο μια εμπειρία και μέρος της μνήμης μας. Οι τάσεις του σήμερα, όπως η ‘Moon’ και η ‘Tiny' μας συνδέουν με την αίσθηση της νοσταλγίας και της απλότητας με έναν διαφορετικό τρόπο, μέσω της απέριττης απλότητας αλλά και την αναζήτηση μιας οικείας διαφορετικότητας μέσα από τρόπους ζωής του παρελθόντος. Από την άλλη, τάσεις όπως η ‘Sin’ με έμπνευση από την εποχή του Baroque, αναζητούν υλικά και υφές που υπόσχονται διάρκεια, υπερβολή αλλά και γραμμές και μοτίβα που μας αγγίζουν συναισθηματικά. Παράλληλα τάσεις όπως η ‘forever’ υπογραμμίζουν, μέσα από μια σειρά έντονων παστέλ αποχρώσεων, την ομορφιά και τον αυθορμητισμό της νεότητας.
Οι ενότητες του σεμιναρίου είναι οι εξής:
Α. Interior Styling: Στην ενότητα αυτή μελετάμε τα διαφορετικά στυλ διακόσμησης (πχ κλασικό, μοντέρνο, ρουστίκ, art deco, retro… κλπ.) και το πώς αυτά αναβιώνουν τη σημερινή εποχή, αναλύοντας τους τρόπους που συναντούν την ψυχολογία του σημερινού πελάτη και τη μορφολογία του χώρου. Γίνονται ασκήσεις σε μορφή digital moodboards και συνθέσεων, όπου οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν στυλιστικούς συνδυασμούς χώρων ανακαλύπτοντας τη σχέση μεταξύ επίπλων, υφασμάτων, εικόνων, υλικών, υφών και μοτίβων, μέσω προτάσεων που εκείνοι συνθέτουν.
Β. Χρωματολογία Χώρου & Σύγχρονες τάσεις: Στην ενότητα αυτήν αναλύονται οι κανόνες συνδυασμών και εφαρμογής χρωμάτων στο χώρο, χρησιμοποιώντας το διεθνές σύστημα NCS. Επίσης γίνεται αναλυτική επεξήγηση των διαφορετικών τάσεων (σύμφωνα με γνωστούς οίκους forecasting στον τομέα του interior styling). Πραγματοποιούνται ασκήσεις χρωματικών συνδυασμών και εφαρμογής των χρωμάτων στον χώρο. Στο τέλος της ενότητας αυτής, ο κάθε μαθητής παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη πρόταση συνδυασμού χρωμάτων για έναν χώρο, ανακαλύπτοντας κωδικούς χρωμάτων, σε συνδυασμό με γραμμές επίπλων, υφές, υλικά και υφάσματα.
Γ. Decoration Workshop: Στην ενότητα αυτήν αντικείμενο αποτελεί η διακόσμηση του χώρου μέσω των πιο μικρών στοιχείων και λεπτομερειών του χώρου, ακολουθώντας κανόνες σύνθεσης (πχ. πυραμίδα, επανάληψη), μεθοδολογίες γραμμών (γεωμετρικές, οργανικές και artisanal), κλίμακας όγκων και αναλογιών χρωμάτων, υφών, μοτίβων και υλικών. Στόχος αυτής της ενότητας είναι η δημιουργία προτάσεων, όπου το μάτι καθοδηγείται μέσα από τις λεπτομέρειες, τα μοτίβα, τα έργα τέχνης και τα μικροαντικείμενα. Βασίζεται αρκετά σε πρακτικές ασκήσεις όπου ο μαθητής καλείται να συνθέσει τα δικά τους sample boards με δείγματα υλικών που θα αναζητήσει, αλλά να δημιουργήσει ολοκληρωμένες συνθέσεις βασισμένες σε ένα μοτίβο, σχήμα, θέμα ή εικαστικό στοιχείο που έχει επιλέξει.
Δ. Παρουσίαση Πρότασης: Στην ενότητα αυτή ασχολούμαστε με μεθόδους ανάδειξης και προβολής της ιδέας μας, μέσω των moodboards/sampleboards, του χρωματολογίου και εικόνων απεικόνισης του 3-διάστατου χώρου. Ο κάθε μαθητής δημιουργεί τη δική του πρόταση χώρου, περνώντας από τα στάδια -ερωτηματολόγιο πελάτη, παρουσίαση αρχικής ιδέας και πρότασης, ερχόμενος πιο κοντά στις απαιτήσεις ενός χώρου, αλλά και τις ανάγκες (στυλιστικές και πρακτικές) του πελάτη.