Μάθε τη γραφή του σεναρίου
Στο συγκεκριμένο σεμινάριο θα διδαχθείτε τις βασικές αρχές του σεναρίου, το περιεχόμενο, τους χαρακτήρες, τις πράξεις, τις σκηνές και τα θέματα. Θα αναλύσουμε το διάλογο και θα γνωρίσετε το κείμενο και το υπό – κείμενο. Θα εξασκηθείτε αρχικά με δημιουργικές ασκήσεις καθώς και απλές αναθέσεις γραφής, μέχρι να φτάσετε στην ολοκληρωμένη συγγραφή σεναρίων. Θα εξερευνήσουμε τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να προχωρήσετε ένα σενάριο, αλλά και εκείνες που μας φωτίζουν του στόχους και τις ανάγκες του ήρωα μας. Θα μάθετε τη σωστή τοποθέτηση των συγκρούσεων. Θα δουλέψετε με τις εμπειρίες σας και θα μάθετε να τοποθετείτε στο σενάριο δικά σας βιώματα και καταστάσεις. Τέλος, θα ασχοληθείτε περισσότερο με το θεατή και την επίδραση του σεναρίου σας, πάνω στην ψυχολογία του. Θα δουλέψετε περισσότερο με τα συναισθήματα αλλά θα μάθετε και την πολύ σημαντική τεχνική του rewriting.
Βασικές ενότητες του σεμιναρίου:
-
Βασικές θεωρίες σεναρίου – μέρος Α’ (J.Truby, R.Nugmanov, F.Daniel, L.Segar, Jung, G.Rico κλπ)
-
Βασικές θεωρίες σεναρίου – μέρος Β’ (Αριστοτέλης-Πλάτωνας)
-
Τεχνική δημιουργικής γραφής – Δημιουργική σκέψη – Οπτικοακουστική αφήγηση
-
Ηθογραφία – Fraytag – Vorhaus
-
Log line – Tag line
-
Προοπτική ισχύος
-
Αντίθεση – Συγκρούσεις
-
Τέχνασμα της αποτυχίας
-
Εισαγωγή – Πρόλογος σε μια ιστορία – Πρώτο σημείο ανατροπής
-
Writer’s journal
-
Τεχνική συστηματικού εκτός τόπου – Cut off technique – Σημεία ανατροπής
-
Τεχνική της φανταστικής υπόθεσης
-
Τεχνική clustering
-
Τεχνική mind mapping
-
Τεχνική του ελεύθερου συνειρμού – Αυτόματη γραφή
-
Τεχνική της διευκρίνησης του προβλήματος
-
Δεύτερη πράξη – Έσχατο σημείο – Gros plan
-
Ήχος – Δύναμη της μουσικής – Τεχνική της ποσότητας
-
Δουλεύοντας με τα όνειρα – Δουλεύοντας με τα συναισθήματα
-
Διευκρίνιση και ανάλυση του συναισθηματικού θέματος της ιστορίας
-
Δουλεύοντας με τις εμπειρίες μας – Αντιστρεπτικότητα
-
Δουλεύοντας με τον πρώτο έρωτα – Παραμύθια – Μύθοι – Αρχέτυπη κριτική
-
Μοραλιστική φόρμα αφήγησης – Διώνυμο θεμάτων
-
Δουλεύοντας με τη σκιά – Δουλεύοντας με το υπο-κείμενο
-
Δεύτερο σημείο ανατροπής – Ρυθμός – Beats
-
Λίμερικ – Δουλεύοντας εναλλακτικά – Ανάποδη γραφή
-
Δουλεύοντας με την ψυχολογία του θεατή – Rewriting
-
Παρακολούθηση και ανάλυση ταινιών σεναριακού ενδιαφέροντος