Οι συμμετέχοντες του προγράμματος θα διδαχθούν τεχνικές πλαισίωσης του παιδαγωγικού έργου και αντιμετώπισης προκλήσεων με στόχο να αποκτήσουν τις δεξιότητες εκείνες που χρειάζονται για να είναι αποτελεσματικότεροι στην εργασία τους αλλά και στις αλληλεπιδράσεις τους με παιδιά, γονείς, προϊστάμενους και υφιστάμενους. Γενικότερα το πρόγραμμα έχει ως σκοπό την υποστήριξη, τη συμβουλευτική και την καθοδήγηση παιδαγωγών έτσι ώστε να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν οι ίδια αλλά και, αν χρειαστεί, να μπορούν να οργανώσουν, να πλαισιώσουν και να υποστηρίξουν άτομα και ομάδες που έχουν υπο την εποπτεία τους/διεύθυνσή τους.
Το προτεινόμενο πρόγραμμα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις των επαγγελμάτων που αφορούν την ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων των παιδαγωγών που εργάζονται σε πλαίσια προσχολικής αγωγής με σκοπό να μπορούν να ανταπεξέρχονται στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις του επαγγέλματος το οποίο πλέον απαιτεί όχι μόνο τη διαχείριση των παιδιών και την οργάνωση του παιδαγωγικού έργου αλλά και τη συμμετοχή των παιδαγωγών σε διεπιστημονικές ομάδες, σε συναντήσεις γονέων, σε συναντήσεις με παιδαγωγικές ομάδες κτλ. Ως εκ τούτου, οι εμπλεκόμενοι με την αγωγή, την φροντίδα και την εκπαίδευση των παιδιών προσχολικής ηλικίας (παιδαγωγοί πρώιμης παιδικής ηλικίας, νηπιαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κ.α.) και εν δυνάμει συμμετέχοντες του προγράμματος είναι απαραίτητο να αναπτύξουν τις δεξιότητες εκείνες που χρειάζονται προκειμένου να είναι σε θέση να ανταπεξέρχονται τόσο στις απαιτήσεις της τάξης τους όσο και των ατόμων που έχουν υπό την εποπτεία τους.
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα είναι σε θέση να διαχειρίζονται ομάδες ενηλίκων: να τους πλαισιώνουν, να τους κατευθύνουν και να τους υποστηρίζουν. Για το λόγο αυτό απαιτείται να κατέχουν τις απαραίτητες γνώσεις και τις δεξιότητες ώστε να αναγνωρίζουν, να ακούνε, να θέτουν στόχους και να επικοινωνούν κατάλληλα και αποτελεσματικά με τα άτομα που έχουν υπό την εποπτεία τους προκειμένου να επιτυγχάνουν τους στόχους που θέτουν από κοινού.
Βασικός στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί η δυνατότητα σε παιδαγωγούς πρώιμης παιδικής ηλικίας και νηπιαγωγούς, που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία, ΚΔΑΠ, παιδότοπους, κατασκηνώσεις και άλλες δομές που φιλοξενούν παιδιά προσχολικής ηλικίας, και κυρίως σε άτομα που έχουν ή πρόκειται στο μέλλον να έχουν υπό την εποπτεία τους άλλα άτομα (διευθυντές, προϊσταμένους κτλ), να κατανοήσουν τους ποικίλους τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενθαρρύνουν και να υποστηρίξουν τους υφιστάμενούς τους προκειμένου να κατακτήσουν τους παιδαγωγικούς τους στόχους και τους στόχους της δομής στην οποία εργάζονται. Τέλος, απευθύνεται σε οποιονδήποτε επιθυμεί να ενημερωθεί για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί μεντορεία σε δομές προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης (κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, διοικητικό προσωπικό κτλ).
Διδακτικές Ενότητες
-
Αποσαφηνίζοντας το ρόλο και τις αρμοδιότητες του μέντορα στην προσχολική αγωγή
-
Στρατηγικές οργάνωσης, υποστήριξης και παιδαγωγικής πλαισίωσης και καθοδήγησης ατόμων και ομάδων σε δομές προσχολικής αγωγής