ΕΝΟΤΗΤΑ Α. Visual Merchandising, Εμπορικός χώρος & μέθοδοι προβολής προϊόντων και υπηρεσιών, ΕΝΟΤΗΤΑ Β. Space Planning – Οργάνωση & Διακόσμηση Καταστήματος
Το πρόγραμμά μας λειτουργεί από το 2008 πρωτοξεκινώντας το σεμινάριο Visual Merchandising στην Ελλάδα και έχοντας εκπαιδεύσει έναν μεγάλο αριθμό επαγγελματιών και μέλη εταιρειών. Η ύλη μας κάθε χρόνο προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα, νέα παραδείγματα και νέες τάσεις fashion & interior styling.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η αισθητική του καταστήματος, αλλά και ο τρόπος προβολής προϊόντων μέσα σε αυτόν, έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια εφόσον οι εικόνες του πραγματικού και του ψηφιακού κόσμου μας επηρεάζουν πλέον ισοδύναμα, ως προς τις επιλογές μας. Επιπλέον η κατανόηση της σχέσης κοινωνίας και αισθητικής γίνεται ακόμη πιο σημαντική σε μια εποχή η οποία κρίνεται ασταθής ως προς την ψυχολογία του πελάτη, τις ανάγκες και τα πρότυπά του. Πολλοί θεώρησαν ότι μετά από το lockdown, και τη συνήθειά μας να αγοράζουμε διαδικτυακά, η φυσική παρουσία των πελατών στο κατάστημα και η ανάγκη προβολής προϊόντων μέσα σε αυτό, θα μειωθεί. Μπορεί η online αγορά να έχει κερδίσει ένα μεγάλο ποσοστό αγορών, η ανάγκη όμως για σωστή προβολή των προϊόντων μέσα στο κατάστημα αλλά και διαδικτυακά έχει συνολικά ενισχυθεί, με τα social media να είναι σε συνεχή διάλογο με τη φυσική προβολή των προϊόντων. Επιπλέον ο χώρος του καταστήματος, δεν αποτελεί πλέον μια αποθήκη προϊόντων προς πώληση, αλλά μια εμπειρία όπου ο πελάτης συνδέεται συναισθηματικά.
Οι τεχνικές προβολής με τις οποίες ασχολείται το σεμινάριο αυτό αφορούν από την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών σε ένα φυσικό χώρο μέχρι τη σύνθεση στοιχείων για τη διάδοση μιας εμπορικής ιδέας σε ένα post. Ο ρόλος πλέον του Visual Merchandiser δεν στηρίζεται μόνο σε πρακτικές και λειτουργικές γνώσεις, αλλά στη προσαρμογή του έργου του στις σύγχρονες τάσεις styling και οπτικής επικοινωνίας, στη μόδα, όπως και στα νέα πρότυπα της αγοράς.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες από τον χώρο του εμπορίου, του σχεδιασμού και του μάρκετινγκ, καλύπτοντας τις βασικές αρχές που αφορούν την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ανάγκες και προτιμήσεις των σύγχρονων καταναλωτών. Χωρίζεται σε 2 ενότητες, οι οποίες είναι οι εξής:
Α. Εμπορικός χώρος και μέθοδοι προβολής προϊόντων και υπηρεσιών: Στην Ενότητα αυτή προσφέρεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο γνώσεων ως προς τις τεχνικές προβολής προϊόντων και τις μεθόδους σύνθεσης σε χώρο του καταστήματος αλλά και σύνθεσης για μια διαδικτυακή προβολή, εξετάζοντας ‘ποιος είναι ο πελάτης του σήμερα’ και ‘πως επικοινωνώ μαζί του οπτικά’. Εξετάζονται οι κανόνες σύνθεσης και προώθησης, οι κανόνες χρωματολογίας και οι τάσεις στυλιστικών συνδυασμών (για το 2025/26) όπως και η σχέση χώρου με τη γραφιστική και τα σκηνικά στοιχεία (προπς). Ο κάθε μαθητής αναπτύσσει τις δικές του μεθόδους ‘εφήμερης σύνθεσης’ και ανακαλύπτει πως με απλά υλικά μπορεί να δώσει πρωτότυπες και σωστές λύσεις αναδεικνύοντας την αισθητική ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, αλλά και την ταυτότητα ενός brand. Γίνονται ασκήσεις πάνω στις τεχνικές προβολής, mood boards χρωματικών συνδυασμών και στυλιστικών συνδυασμών.
B. Space Planning – Οργάνωση & Διακόσμηση Καταστήματος: Στην Ενότητα αυτή δίνεται έμφαση στις μεθόδους ομαδοποίησης των προϊόντων μέσα στο χώρο αλλά και στους τρόπους ανάδειξης της γκάμας προϊόντων και των εμπορικών μηνυμάτων μέσα σε αυτόν. Αναλύεται ο χώρος ως μια συναισθηματική εμπειρία, όπου η αρχιτεκτονική του χώρου, η επίπλωση, η σήμανση και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων στο σύνολο τους παίζουν καθοριστικό ρόλο. Μαθαίνουμε μεθοδολογίες ομαδοποίησης προϊόντων και διαμόρφωσης του εμπορικού πλάνου (layout - floor plan) μέσα από γωνιές προβολής και σημεία εστίασης (focal points). Γίνονται ασκήσεις ομαδοποίησης προϊόντων, πλάνου χώρου, (κύριων υπηρεσιών και λειτουργιών), planograms και προτάσεων εσωτερικών σημείων προβολής. Ο μαθητής μαθαίνει να δουλεύει με πλάνο σε κλίμακα και να δημιουργεί ζώνες προϊοντικών συνόλων.