Η διαμορφωτική αξιολόγηση και η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελούν δύο πτυχές μιας παιδαγωγικής προσέγγισης που στοχεύει στην εξατομικευμένη μάθηση, στη βελτίωση των μαθησιακών επιδόσεων των μαθητών και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως η οικοδόμηση της γνώσης, η αυτορρύθμιση και ο αναστοχασμός. Οι δύο έννοιες είναι αλληλένδετες και ενισχύουν η μία την άλλη, δημιουργώντας ένα δυναμικό εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου κάθε μαθητής έχει την ευκαιρία να αναπτύξει τις δυνατότητές του στο μέγιστο βαθμό.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου της διαμορφωτικής αξιολόγησης και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, καθώς και η εμβάθυνση στον κοινό τους τόπο που είναι η συνεχής παρακολούθηση της μαθησιακής πορείας των μαθητών και η προσαρμογή της διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε μαθητή.
Στο πρώτο μέρος του σεμιναρίου θα δοθεί έμφαση στις αρχές, στις στρατηγικές, και στα οφέλη της διαμορφωτικής αξιολόγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και στη σύνδεση της αξιολόγησης με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία. Οι συμμετέχοντες/ουσες θα έρθουν σε επαφή με μια σειρά από εργαλεία και πρακτικές εφαρμογές των αρχών της διαμορφωτικής αξιολόγησης, τις οποίες θα κληθούν να προσαρμόσουν και να εντάξουν στα μαθήματά τους στο μεσοδιάστημα των δυο συναντήσεων.
Στο δεύτερο μέρος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν την εμπειρία τους από την εφαρμογή της διαμορφωτικής αξιολόγησης στη διδασκαλία τους και να συζητήσουν τα οφέλη αλλά και τις προκλήσεις της εφαρμογής της στη διαφοροποιημένη τάξη τους. Προϋπόθεση για τη συμμετοχή στο δεύτερο μέρος του σεμιναρίου είναι η παρακολούθηση του πρώτου.