Αν και η παρομοίωση του μάρκετινγκ με τον ορισμό της τέχνης μπορεί να αποτελέσει φαινομενικά ένα παράδοξο συνδυασμό, συχνά συναντώνται κοινά σημεία τομής ανάμεσά τους.
Η τέχνη αποτελεί ένα κομβικό μέσο έκφρασης συναισθημάτων, ιδεών και σκέψεων.
Το στοιχείο της καινοτομίας, της δημιουργικότητας χαρακτηρίζουν έντονα τις μορφές τέχνης, κάτι το οποίο μπορεί εύκολα να γίνει αντιληπτό απλά παρατηρώντας τον κόσμο γύρω μας. Σε καθημερινή βάση, καλλιτέχνες ανά τον κόσμο, προσπαθούν να ξεχωρίσουν με τα έργα τους και να κερδίσουν την προσοχή και τις εντυπώσεις του καλλιτεχνικού ή μη κοινού.
Ταυτόχρονα, η χρήση του μάρκετινγκ στοχεύει στο ψυχισμό των πελατών ή των εν δυνάμει, να προσεγγίσει το κοινό και να το ΄κερδίσει΄. Οι μέθοδοι του οφείλουν να χαρακτηρίζονται από καινοτομία, δημιουργικότητα ώστε να μπορέσουν φυσικά να ξεχωρίσουν και συνεπώς να ευνοηθεί η εκάστοτε επιχείρηση.
Οι δύο αυτοί όροι απευθύνονται άμεσα στο κοινό, προσπαθούν να το ΄κερδίσουν’ και να του δημιουργήσουν σκέψεις και συναισθήματα. Επομένως, γίνεται αντιληπτό ότι το κοινό αποτελεί ουσιώδες και καθοριστικό παράγοντα για τον αντίκτυπο που θα δημιουργήσει η τέχνη ή η μέθοδος μάρκετινγκ στο γενικότερο πλαίσιο. Αναμφίβολα είναι οι κριτές!
Παρόλα αυτά, αξίζει να υπογραμμιστεί ότι η τέχνη ,συνήθως, δεν αποσκοπεί σε κάποιο οικονομικό κέρδος. Εν αντιθέσει, το μάρκετινγκ είναι η βασική μέθοδος μια επιχείρησης ή ιδιώτη, ώστε να εξελιχθούν, να επιτύχουν και να αυξήσουν τον τζίρο τους μέσω των πωλήσεων.
Πωλήσεις και Μάρκετινγκ
Αναμφίβολα οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ είναι δύο έννοιες οι οποίες συνδέονται και ταυτίζονται αρκετά. Αποτελούν δύο στρατηγικές λειτουργίες εντός μιας επιχείρησης που συνεργάζονται για την επίτευξη των στόχων της. Ο ορισμός του μάρκετινγκ δεν έχει μεταφραστεί επιτυχώς στα ελληνικά και δεν έχει καθιερωθεί ένας καθολικός που θα καλύπτει το πλήρες φάσμα του. Παρόλα αυτά, θεωρείται ως μια δραστηριότητα η οποία αναγνωρίζει τις ανάγκες του πελάτη και αποσκοπεί στην πλήρη εξυπηρέτηση τους. Ως φυσικό και αναπόφευκτο επακόλουθο φυσικά ‘’έρχονται’’ οι πωλήσεις και η ανάπτυξη της επιχείρησης.
Ο Philip Kotler αποτελεί έναν από τους κορυφαίους επιστήμονες μάρκετινγκ και συγγραφείς στον κόσμο, καθώς, εκτός των άλλων, έχει συνεισφέρει σημαντικά στον τομέα του μάρκετινγκ με τα έργα του. Ένας από τους πιο γνωστούς και συχνά αναφερόμενους ορισμούς του μάρκετινγκ προέρχεται από το έργο του "Marketing Management", που έχει συνεργαστεί στη συγγραφή με τον Gary Armstrong.
Σύμφωνα με το βιβλίο του « Αρχές του Μάρκετινγκ», ο Kotler ορίζει το μάρκετινγκ ως εξής:
«Το μάρκετινγκ είναι ο καταλύτης για την οικονομική ανάπτυξη. Χωρίς μια φιλοσοφία και μια νοοτροπία που συνεχώς προβληματίζεται για τους καλύτερους τρόπους με τους οποίους μπορείς να δώσεις αξία στους πελάτες, δε μπορεί να υπάρξει πρόοδος. Πρόκειται για μια φιλοσοφία βελτίωσης των συνθηκών της ζωής και προσθήκη μιας δυναμικής διάστασης στην οικονομική ανάπτυξη».
Αυτός ο ορισμός αντικατοπτρίζει την έμφαση του Kotler στην έννοια της ανταλλαγής, όπου οι άνθρωποι ανταλλάσσουν προϊόντα και υπηρεσίες με σκοπό την ικανοποίηση των αναγκών τους. Επίσης, υπογραμμίζεται η σημασία της προσφοράς αξίας για τον πελάτη και η απόκτηση εμπιστοσύνης.
Σεμινάρια για πωλήσεις/μάρκετινγκ
Τα διάφορα σεμινάρια που πραγματοποιούνται και αφορούν τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ ποικίλουν και αποτελούν σημαντικό μέσο της επαγγελματικής ανάπτυξης.
Οφέλη
Τα σεμινάρια αυτά ειδικεύουν τον υποψήφιο ή τον ήδη εργαζόμενο και μπορούν να του προσφέρουν οφέλη όπως:
1. Πρακτικές και ιδέες
2. Δεξιότητες διοίκησης και οργάνωσης επιχείρησης
3. Ανάλυση αναγκών καταναλωτή/πελάτη
4. Εκμάθηση και εμπέδωση τεχνικών εξυπηρέτησης πελατών
5. Επικοινωνία με τον πελάτη
6. Υλοποίηση πλάνου Marketing
Ενδεικτικά μπορείτε να πλοηγηθείτε στην ιστοσελίδα μας, μέσω των παρακάτω συνδέσμων, για εξ΄ αποστάσεως σεμινάρια που σχετίζονται με τον τομέα των πωλήσεων και μάρκετινγκ.
Μάρκετινγκ:
Πωλήσεις:
Εξυπηρέτηση πελατών | CRM: