ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Ορισμοί: Fashion Merchandising & Visual Merchandising
Visual Merchandising - Ιστορικά Στοιχεία
Μεθοδολογια:
Τεχνικές
Εργαλεία
Τοποθέτηση στα ράφια
Βιτρίνα
Σχεδιασμός Καταστήματος λιανικής
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ
Ο ρόλος του Σχεδιαστή ενός Καταστήματος λιανικής
Στοιχεία Σχεδιασμού
Οι Στόχοι του Σχεδιασμού Καταστήματος
Σχεδιαστικοί Συμβιβασμοί
Τα χαρακτηριστικά του Σχεδιασμού του χώρου
Τα Σχέδια Διαρρύθμισης – Ευθύ Σχέδιο, Σχέδιο Διάδρομος, Διαγώνιο Σχέδιο, Καμπύλο Σχέδιο, Ποικίλο Σχέδιο, Γεωμετρικό Σχέδιο.
ΟΠΤΙΚΟ BRANDING
Οπτικό Branding
Μελέτη Περίπτωσης
Εξωτερική Εικόνα & Διαμόρφωση Βιτρίνας
Εξωτερική Σήμανση και Είσοδος
Είδη Εισόδων
Οι Κανόνες του Φωτισμού της Βιτρίνας
Τα 5 Συστατικά του Visual Merchandising
Οι 5 Αρχές του Σχεδιασμού: Ισορροπία, Έμφαση, Αναλογία, Ρυθμός, Ενότητα/Αρμονία
ΑΡΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Λεπτομερής ανάλυση των 5 Αρχών του Σχεδιασμού
ΠΡΟΒΟΛΗ
Προβολή των Προϊόντων
Κανόνες του Σχεδιασμού της Προβολής
Στόχος & Σκοπός της Προβολής
Τρόπος Λειτουργίας της Προβολής
Τα Είδη της προβολής: Προβολή ενός Αντικειμένου (Προϊόντος), Προβολή Γραμμής Προϊόντων, Προβολή Συναφών Προϊόντων, Προβολή Ποικιλίας ή Συλλογής Προϊόντων,
Προωθητική Προβολή, Θεσμική Προβολή, Εποχιακή Προβολή, Εορταστική Προβολή,
Δημιουργική Προβολή
Οι Παράγοντες της Επιτυχίας του Visual Merchandising
Το Σκηνικό της Προβολής: Ρεαλιστικό, Περιβαλλοντολογικό
ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
Το Σκηνικό της Προβολής: Ημι-Ρεαλιστικό, Φανταστικό, Αφηρημένο
Μέθοδοι Προγραμματισμού Παρουσίασης Εμπορευμάτων: Hanging, Stacking, Folding, Dumping, Shelving, Pegging
Προγραμματισμός Παρουσίασης Προϊόντων
Τα Στοιχεία της Προβολής: Θέμα, Προϊόν, Ράφι/Χώρος Προβολής, Σκηνικά Στοιχεία, Φωτισμός, Κάρτες/Ταμπέλες
Τα Στοιχεία του Σχεδιασμού: Γραμμή (Line), Μορφή-Σχήμα-Χώρος (Form-Shape-Space), Χρώμα (Color), Μοτίβο (Pattern), Υφή (Texture)
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Τα Στοιχεία του Σχεδιασμού:
Γραμμή
Μορφή-Σχήμα-Χώρος
Χρώμα
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Ανάλυση των Στοιχείων του Σχεδιασμού: Χρώμα – Χρωματολογία - Οι Επιπτώσεις των Χρωμάτων στην Ψυχολογία
Οι Συνδυασμοί των Χρωμάτων
Βασικές Αρχές για τη Χρήση των Χρωμάτων σε Βιτρίνες & Προβολές
Ανάλυση των Στοιχείων του Σχεδιασμού: Μοτίβο (Pattern), Υφή (Texture)
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
Εσωτερικοί Χώροι:
Σχεδιασμός Εσωτερικού Χώρου Καταστήματος
Χώροι Προβολών: Επιδαπέδιες Κατασκευές, Συστήματα Εμπορευμάτων Πολλαπλών Χρήσεων, Island Display Cases & Tables, Corner Shops, Ράφια, Προβολή σε Πάγκο ή Τραπέζι, Shadow Boxes, Προβολές Πλατφόρμας, Προβολές Τύπου Μουσείου, Κύβοι Παρουσιάσεων, Προβολές Προσόψεων, Δομικές Κολώνες, Οροφή
ΧΩΡΟΙ ΠΡΟΒΟΛΩΝ
Χώροι Προβολών: Τοίχοι Εμπορευμάτων, Πάτωμα
Η Δημιουργία του Περιβάλλοντος του Καταστήματος
Χρώμα & Φωτισμός
Ήχος & Μυρωδιά
Σχεδιασμός Διαρρύθμισης Καταστήματος
Κλασσικός Σχεδιασμός
Οι Στόχοι της Διαρρύθμισης ενός Καταστήματος
Η Επιλογή της Διαρρύθμισης: Πλέγμα, Ελεύθερη Ροή
ΔΙΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Η Επιλογή της Διαρρύθμισης: Μπουτίκ
Προγραμματισμός του Χώρου: Stock Keeping Unit
Οι Άριστοι Χώροι για την Προβολή των Προϊόντων
Μέτρηση της Παραγωγικότητας του Χώρου
Υλικά Κατασκευής & Προβολής
Συμβουλές για την Επιλογή των Επίπλων και των Ειδών Προβολής
Φωτισμός
ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Φάσεις του Φωτισμού: Πρωτογενής & Δευτερογενής Φωτισμός
Η Πηγή του Φωτισμού σαν Εργαλείο Πώλησης: Ανάλυση των Ειδών Φωτισμού
Είδη Αντίθεσης-Αρμονίας με τη χρήση Φωτισμού
Κούκλες Βιτρίνας – Μανεκέν: Ρεαλιστικές, Ημι-ρεαλιστικές, Ημι-αφηρημένες, Αφηρημένες, Χωρίς Κεφάλι
Εναλλακτικές Μορφές Κούκλας: Μορφές ¾, Ελαφρώς Σμιλευμένες Φιγούρες, Ανθρωπόμορφες Καλλιτεχνικές Φιγούρες, Φιγούρες για Φορέματα & Κοστούμια, Φιγούρες Κρεμάστρες
Η Επιλογή της Σωστής Κούκλας
Η Τοποθέτηση της Κούκλας
Σήμανση & Γραφικά
Εξωτερική Σήμανση
Σήμανση Βιτρίνας
Εσωτερική Σήμανση
Επίπεδα Τύπων Σήμανσης: Κατεύθυνσης, Τομέα, Πληροφοριακό
ΣΗΜΑΝΣΗ
Επίπεδα Τύπων Σήμανσης: Marketing
Υλικά Γραμμάτων
Τα Μυστικά της Αποτελεσματικής Σήμανσης
Τα συχνότερα Λάθη των Προβολών & των Παρουσιάσεων