Η φετινή διοργάνωση περιλαμβάνει πλούσιες θεματικές σχετικά με:
- την αποτελεσματική αντιμετώπιση των ρίσκων και κρίσεων,
- την σύνδεση του Risk & Crisis Management με την βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων και των συμμετόχων τους,
- Case studies σχετικά με πρόσφατες εταιρικές κρίσεις οι οποίες απασχόλησσν την κοινή γνώμη,
- ενεργό συμμετοχή των συμμετεχόντων και networking μεταξύ των στελεχών των μεγαλύτερων Ελληνικών επιχειρήσεων.
Ας πάμε το Risk & Crisis Management ένα βήμα μπροστά…
…Ειδικά σχεδιασμένο για κορυφαία στελέχη εταιρειών που έχουν την αρμοδιότητα για την έγκριση του Risk Management Plan ή έχουν την τελική ευθύνη κατά το ξέσπασμα των εταιρικών κρίσεων.
Η διήμερη συνάντηση στοχεύει κυρίως στην δημιουργία προστιθέμενης αξίας προς τα ανώτερα στελέχη των επιχειρήσεων, η οποία θα φανεί χρήσιμη όταν πρέπει να ληφθεί η σωστή απόφαση, κατά τη δημιουργία του πλαισίου Risk Management ή όταν η «τα σύννεφα της Κρίσης πυκνώσουν επικίνδυνα».
Γι' αυτό και η συνάντηση επικεντρώνεται κυρίως στην αλληλεπίδραση του κεντρικού ομιλητή με το ακροατήριο των στελεχών, μέσω ανταλλαγής απόψεων και συζητήσεων σε workshops/ case studies, τα οποία εκτείνονται σε πολύ μεγαλύτερο εύρος σε σχέση με την απλή ανάλυση των θεμελιωδών στοιχείων της διαχείρισης ρίσκων και κρίσεων.
Σύντομη περιγραφή αντικειμένων:
- Τι είναι το επιχειρηματικό ρίσκο
- Διαφοροποίηση μεταξύ κινδύνου και ρίσκου
- Το Risk Appetite και η επίδρασή του στη χάραξη της Στρατηγικής
- Risk Capacity, Risk Tolerance, Risk Targets
- Risk Management Case Studies/ Workshop (Βασισμένο σε ρεαλιστικό σενάριο)
- Τι είναι η κρίση;
- Διαφοροποίηση μεταξύ περιστατικών και κρίσεων
- Η επικοινωνία κατά την κρίση - βέλτιστες πρακτικές και κοινά σφάλματα
- Αντιμέτωποι με φήμες ή κακόβουλα μέσα ενημέρωσης
- Κρίση & Κοινωνικά Δίκτυα
- Crisis Management Case Studies/Workshop (Βασισμένο σε ρεαλιστικό σενάριο)
2 Days Key Note Speaker:
Nestor Paparoupas, Product Manager TUV Hellas, Risk & Crisis Management Expert
Experienced Product Manager/Senior Auditor with a demonstrated history of working in the heavy constructions and services industry. Skilled in Sustainability/Corporate Social Responsibility, Enterprise Risk Management, Crisis Management, Quality, Occupational Health & Safety, Environmental, Road Traffic Safety, Facility Management & Anti-Bribery Management. Sales & Marketing activities, Creation of new products, Business Planning, and Analytical Skills. Extensive experience in HSE audits. Strong support professional with a Dipl. focused in Mechanical & Industrial Engineering from University of Thessaly.
1st Day: Δημήτρης Πεφάνης, Διευθυντής Οικονομικού και Επιχειρηματικού Περιεχομένου, DPG Group of Companies
Θέμα Εισήγησης: Διαχείριση κρίσεων και Μέσα Ενημέρωσης: Βέλτιστες πρακτικές και παραδείγματα
Dimitrios Pefanis is a unique blend of award-winning journalist, experienced media executive and digital pioneer. With over 20 years of media experience both in Greece and the United States, he has held top positions in a number of leading print and digital media outlets and achieved local and international recognition in a number of fields. As a financial journalist he has covered in depth local and global issues, starting with the dot com rise and bubble, the subprime and sovereign crisis, Greece’s financial crisis and recovery as well as the impact of the Covid pandemic. In recognition of his work, he received the Citi Journalistic Excellence Award in 2013 as Greece’s best financial reporter. At the same time, for the last 15 years he has held executive positions in Greece’s largest and most impactful media outlets, including TA NEA newspaper and websit, in.gr newsportal, Liquid Media and DPG Group of Companies. He has managed numerous teams and achieved exponential growth both in terms of traffic and influence despite the adverse environment. He has also received a number of awards, including DIME Awards for best financial website and best news-site. Furthermore, he is a digital pioneer, having started his online endeavors in 1992 and was one of the first Greeks to obtain a Masters’ Degree in Online Journalism in 2001 from Emerson College in Boston, MA. Ever since, he remains ahead of the curve, always striving for cutting-edge knowledge in the fields of digital and social media, online journalism and news strategy. He also shares this knowledge as lecturer in the Greek American Union and in numerous conferences.
2nd Day: Yannis Papazoglou, Corporate Communications Manager at Fraport Greece, Crisis Management Expert
Θέμα Εισήγησης: Airport Communications During the Covid-19 Era
Yannis Papazoglou is an internationally experienced Corporate Communications Executive with 18+ years’ experience within both the private and public sectors including power and energy, transportation, advertising and government. He is the Corporate Communications Manager at Fraport Greece which operates and manages 14 regional airports in Greece (collectively handling aprox. 30 million passengers annually). Yannis specializes in the understanding of inter-governmental relations within the EU and optimum processes for leveraging commercial and trading opportunities by large multi-nationals with a specific focus – among others - on Corporate Communications Planning, Media relationship management, Crisis Management, Campaign Design/Implementation and Event Management. https://www.linkedin.com/in/yannispapazoglou/
Η συνάντηση θα εμπλουτιστεί με τις παρεμβάσεις από experts του Risk & Crisis Management που θα παραστούν ειδικά για τον σκοπό αυτό.
Η εκπαιδευτική και επιχειρηματική δικτύωση θα συνδυαστεί με ένα υψηλό επίπεδο ευεξίας, λόγω του ότι το ξενοδοχείο που πραγματοποιείται το σεμινάριο, είναι απομονωμένο στην καταπληκτική Αθηναϊκή Ριβιέρα, σε ειδυλλιακή τοποθεσία, προσφέροντας μια μοναδική αίσθηση θερέτρου.