Πρακτικός Κύκλος Εξειδίκευσης δασκάλων και καθηγητών στην οργάνωση και διαχείριση τμημάτων μελέτης Δημοτικού/ Γυμνασίου. Πρόγραμμα με στοιχεία ρεαλιστικά, πρακτικά, άμεσα εφαρμόσιμα και μακριά από... θεωρίες.
Μεθοδολογία- Εκπαιδευτικά μέσα
* Ασκήσεις του 1’ για εφαρμογή της θεματολογίας
* Case studies ( ανάλυση περιπτώσεων)
* Ασκήσεις προσομοίωσης/role play one to one
* Οπτικοακουστικό υλικό - video
* Σημειώσεις
Διάρθρωση
Ο κύκλος εξειδίκευσης αποτελείται από 3 ενότητες - τη θεωρητική ενότητα, την πρακτική ενότητα και την ενότητα υποστήριξης / εποπτείας - συνολικής διάρκειας 50 ωρών. Ειδικότερα:
Θεωρητική Ενότητα
Εισαγωγή στο πρόγραμμα. (1ώρα)
Στόχοι προγράμματος, παράμετροι, πολυδιάστατη προσέγγιση, συγκρουσιακοί συνδυασμοί, ζητούμενο τελικό αποτέλεσμα, ποιες δεξιότητες πρέπει να αποκτηθούν στο τέλος του προγράμματος.
Εισηγητής : Βογιατζής Μάριος
Λειτουργία και οργάνωση τμημάτων μελέτης ( 4 ώρες)
Τι είναι τα τμήματα μελέτης, Στόχοι , Καθημερινή οργάνωση – προετοιμασία- διαχείριση, Ιδανικό τμήμα, Ανομοιογενή τμήματα, Πολυπληθή τμήματα, Τμήματα με μαθητές διαφορετικών ‘’ ταχυτήτων’’, Χρήσιμα έντυπα καθημερινής οργάνωσης, Εκπαιδευτικές στρατηγικές.
Εισηγητές : Σουσούνη Στέλλα, Χριστόπουλος Ευθύμιος
Case studies / Role play (4 ώρες)
Προφίλ μαθητών τμημάτων μελέτης, αναγνώριση – ανάλυση- αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων και προσυμφωνημένη κουλτούρα διαχείρισης, μεθοδολογία αναγνώρισης πραγματικών αναγκών, η έννοια του ‘’ καλύτερου δυνατού’’, απαιτήσεις γονέων, ενημερώσεις γονέων, τι λέμε, πως το λέμε και τι δεν είναι δική μας αρμοδιότητα να πούμε. Tips διαχείρισης μαθητών - γονέων, διαχείριση παραπόνων, ο ρόλος του γονιού. Ασκήσεις του 1’ λεπτού, role play συγκρουσιακών καταστάσεων ( μαθητής – καθηγητής, γονέας- καθηγητής, διευθυντής- μαθητής, διευθυντής-γονέας διευθυντής-καθηγητής). Εισηγητές : Σουσούνη Στέλλα, Χριστόπουλος Ευθύμιος, Βογιατζής Μάριος,
Διδασκαλία και μαθησιακές δυσκολίες ( 2 ώρες)
Τύποι μαθησιακών δυσκολιών , Αναγνώριση , Χειρισμός μέσα στο τμήμα, Παραπομπές, Στρατηγική Διαφοροποιημένης διδασκαλίας, Ατομικό πρόγραμμα διδασκαλίας, Άτυπα τεστ μαθησιακής αξιολόγησης, η ψυχολογία του μαθητή, Case Studies ( μελέτες περιπτώσεων).
Εισηγήτρια : Ασπρίδου Χάρις
Τρέχοντα στοιχεία της φροντιστηριακής αγοράς (2 ώρες)
Εναλλακτικές απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα ( ιδιαίτερα, ιδιωτικά σχολεία, φροντιστήρια) , προσέγγιση, Διάρθρωση φροντιστηριακής αγοράς ( όμιλοι, ανεξάρτητα φροντιστήρια, μελετητήρια) , Τάσεις της αγοράς και Προοπτικές. , Τυπικό οργανόγραμμα φροντιστηρίων , Αμοιβές – Φορολογικό σύστημα – επίδομα ΟΑΕΔ, Ο ιδανικός δάσκαλος /καθηγητής – Οδηγός επιβίωσης, Τι ζητούν τα φροντιστήρια /μελετητήρια από τους δασκάλους/καθηγητές. Η πλευρά του εργοδότη. Η έννοια και σημασία της διαπραγμάτευσης με τον εργοδότη σε πλαίσιο win-win, η σημασία των εναλλακτικών λύσεων.
Εισηγητής : Βογιατζής Μάριος
Η Αναζήτηση εργασίας (2 ώρες)
Do’s and Dont΄s στην αναζήτηση εργασίας – Βασικοί άξονες, CV (συχνά λάθη, δομή, αποστολή), Smart Tips, Cover letter ( δομή και χαρακτηριστικά) , interviews ( Προετοιμασία, η ώρα της συνέντευξης, dress code, η γλώσσα του σώματος), Πώς να κερδίσετε τις εντυπώσεις. Εισηγήτρια : Σουσούνη Στέλλα
Πρακτική Ενότητα
Πρακτικής Άσκηση (30 ώρες)
Πρακτική άσκηση ( παρακολούθηση και συνδιαχείρηση) τμημάτων μελέτης δημοτικού, γυμνασίου καθώς και τμημάτων αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών ( ειδικής αγωγής). Δυσκολίες , ιδιαιτερότητες, χειρισμοί, εκπαιδευτική στρατηγική.
Ενότητα Υποστήριξης- Mentoring (5 ώρες)
Ομαδικές και ατομικές συναντήσεις με τους εισηγητές, με το πέρας της θεωρητικής ενότητας και κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης, με στόχο την συζήτηση προβληματισμών, την επίλυση αποριών και την ανάλυση περιπτώσεων.