Το συγκεκριμένο σεμινάριο σας εισαγάγει στις βασικές έννοιες του Visual Merchandising, προσφέροντάς σας τις απαραίτητες γνώσεις και τις βασικές τεχνικές πάνω στις οποίες στηρίζεται ολόκληρη η φιλοσοφία της αποτελεσματικής προβολής των προϊόντων καθώς και του καταστήματος Λιανικής Πώλησης.
Μέσα από το πρόγραμμα, θα κατανοήσετε το σχεδιασμό της εικόνας αλλά και της διαρρύθμισης ενός καταστήματος, και όλα τα αντίστοιχα exterior αλλά και interior στοιχεία που το ορίζουν: το φωτισμό, την ατμόσφαιρα, τα θέματα, τα υλικά & μεθόδους κατασκευής και τη χρήση in-store συστημάτων προβολής.
Θα εξοικειωθείτε με την ανάλυση της Αγοραστικής Συμπεριφοράς του Καταναλωτή & τη σημασία του Visual Merchandising και θα εξετάσετε τις σημαντικότερες τάσεις σχετικά με το retail marketing.
Θα μάθετε τις Αρχές του Σχεδιασμού και την θεωρία της Χρωματολογίας, θέτοντας έτσι τις κατάλληλες βάσεις για τη βέλτιστη παρουσίαση εμπορευμάτων και προβολή βιτρίνας.
Τέλος, στην εποχή που οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν ραγδαία τον τρόπο που αγοράζουμε, θα ασχοληθείτε και με το Online Visual Merchandising, μαθαίνοντας πως μεταφράζεται μια βιτρίνα διαδικτυακά & τα σημαντικά στοιχεία ενός e-shop.
Δομή Προγράμματος Σπουδών
1η ΕΝΟΤΗΤΑ
Ορισμοί: Fashion Merchandising & Visual Merchandising
Visual Merchandising – Ιστορικά Στοιχεία
Τεχνικές
Εργαλεία
Τοποθέτηση στα ράφια
Βιτρίνα
Σχεδιασμός Καταστήματος λιανικής
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ
Ο ρόλος του Σχεδιαστή ενός Καταστήματος λιανικής
Στοιχεία Σχεδιασμού
Οι Στόχοι του Σχεδιασμού Καταστήματος
Σχεδιαστικοί Συμβιβασμοί
Τα χαρακτηριστικά του Σχεδιασμού του χώρου
Τα Σχέδια Διαρρύθμισης – Ευθύ Σχέδιο, Σχέδιο Διάδρομος, Διαγώνιο Σχέδιο, Καμπύλο Σχέδιο, Ποικίλο Σχέδιο, Γεωμετρικό Σχέδιο.
ΟΠΤΙΚΟ BRANDING
Οπτικό Branding
Μελέτη Περίπτωσης
Εξωτερική Εικόνα & Διαμόρφωση Βιτρίνας
Εξωτερική Σήμανση και Είσοδος
Είδη Εισόδων
Οι Κανόνες του Φωτισμού της Βιτρίνας
Τα 5 Συστατικά του Visual Merchandising
Οι 5 Αρχές του Σχεδιασμού: Ισορροπία, Έμφαση, Αναλογία, Ρυθμός, Ενότητα/Αρμονία
ΑΡΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Λεπτομερής ανάλυση των 5 Αρχών του Σχεδιασμού
2η ΕΝΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΒΟΛΗ
Προβολή των Προϊόντων
Κανόνες του Σχεδιασμού της Προβολής
Στόχος & Σκοπός της Προβολής
Τρόπος Λειτουργίας της Προβολής
Τα Είδη της προβολής: Προβολή ενός Αντικειμένου (Προϊόντος), Προβολή Γραμμής Προϊόντων, Προβολή Συναφών Προϊόντων, Προβολή Ποικιλίας ή Συλλογής Προϊόντων
Προωθητική Προβολή, Θεσμική Προβολή, Εποχιακή Προβολή, Εορταστική Προβολή
Δημιουργική Προβολή
Οι Παράγοντες της Επιτυχίας του Visual Merchandising
Το Σκηνικό της Προβολής: Ρεαλιστικό, Περιβαλλοντολογικό
ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
Το Σκηνικό της Προβολής: Ημι-Ρεαλιστικό, Φανταστικό, Αφηρημένο
Μέθοδοι Προγραμματισμού Παρουσίασης Εμπορευμάτων: Hanging, Stacking, Folding, Dumping, Shelving, Pegging
Προγραμματισμός Παρουσίασης Προϊόντων
Τα Στοιχεία της Προβολής: Θέμα, Προϊόν, Ράφι/Χώρος Προβολής, Σκηνικά Στοιχεία, Φωτισμός, Κάρτες/Ταμπέλες
Τα Στοιχεία του Σχεδιασμού: Γραμμή (Line), Μορφή-Σχήμα-Χώρος (Form-Shape-Space), Χρώμα (Color), Μοτίβο (Pattern), Υφή (Texture)
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Τα Στοιχεία του Σχεδιασμού:
Γραμμή
Μορφή-Σχήμα-Χώρος
Χρώμα
3η ΕΝΟΤΗΤΑ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Ανάλυση των Στοιχείων του Σχεδιασμού: Χρώμα – Χρωματολογία – Οι Επιπτώσεις των Χρωμάτων στην Ψυχολογία
Οι Συνδυασμοί των Χρωμάτων
Βασικές Αρχές για τη Χρήση των Χρωμάτων σε Βιτρίνες & Προβολές
Ανάλυση των Στοιχείων του Σχεδιασμού: Μοτίβο (Pattern), Υφή (Texture)
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
Εσωτερικοί Χώροι
Σχεδιασμός Εσωτερικού Χώρου Καταστήματος
Χώροι Προβολών: Επιδαπέδιες Κατασκευές, Συστήματα Εμπορευμάτων Πολλαπλών Χρήσεων, Island Display Cases & Tables, Corner Shops, Ράφια, Προβολή σε Πάγκο ή Τραπέζι, Shadow Boxes, Προβολές Πλατφόρμας, Προβολές Τύπου Μουσείου, Κύβοι Παρουσιάσεων, Προβολές Προσόψεων, Δομικές Κολώνες, Οροφή
ΧΩΡΟΙ ΠΡΟΒΟΛΩΝ
Χώροι Προβολών: Τοίχοι Εμπορευμάτων, Πάτωμα
Η Δημιουργία του Περιβάλλοντος του Καταστήματος
Χρώμα & Φωτισμός
Ήχος & Μυρωδιά
Σχεδιασμός Διαρρύθμισης Καταστήματος
Κλασικός Σχεδιασμός
Οι Στόχοι της Διαρρύθμισης ενός Καταστήματος
Η Επιλογή της Διαρρύθμισης: Πλέγμα, Ελεύθερη Ροή
4η ΕΝΟΤΗΤΑ
ΔΙΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Η Επιλογή της Διαρρύθμισης: Μπουτίκ
Προγραμματισμός του Χώρου: Stock Keeping Unit
Οι Άριστοι Χώροι για την Προβολή των Προϊόντων
Μέτρηση της Παραγωγικότητας του Χώρου
Υλικά Κατασκευής & Προβολής
Συμβουλές για την Επιλογή των Επίπλων και των Ειδών Προβολής
Φωτισμός
ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Φάσεις του Φωτισμού: Πρωτογενής & Δευτερογενής Φωτισμός
Η Πηγή του Φωτισμού σαν Εργαλείο Πώλησης: Ανάλυση των Ειδών Φωτισμού
Είδη Αντίθεσης-Αρμονίας με τη χρήση Φωτισμού
Κούκλες Βιτρίνας – Μανεκέν: Ρεαλιστικές, Ημι-ρεαλιστικές, Ημι-αφηρημένες, Αφηρημένες, Χωρίς Κεφάλι
Εναλλακτικές Μορφές Κούκλας: Μορφές ¾, Ελαφρώς Σμιλευμένες Φιγούρες, Ανθρωπόμορφες Καλλιτεχνικές Φιγούρες, Φιγούρες για Φορέματα & Κοστούμια, Φιγούρες Κρεμάστρες
Η Επιλογή της Σωστής Κούκλας
Η Τοποθέτηση της Κούκλας
Σήμανση & Γραφικά
Εξωτερική Σήμανση
Σήμανση Βιτρίνας
Εσωτερική Σήμανση
Επίπεδα Τύπων Σήμανσης: Κατεύθυνσης, Τομέα, Πληροφοριακό
ΣΗΜΑΝΣΗ
Επίπεδα Τύπων Σήμανσης: Marketing
Υλικά Γραμμάτων
Τα Μυστικά της Αποτελεσματικής Σήμανσης
Τα συχνότερα Λάθη των Προβολών & των Παρουσιάσεων