Εκπαιδευτικά σκέλη του μαθήματος χορδίσματος πιάνου
(Προαπαιτούμενες βασικές θεωρητικές γνώσεις του τονικού συστήματος της ευρωπαϊκής μουσικής)
Α. Γνωριμία με το πιάνο.
-Ιστορικά στοιχεία
-Κατασκευαστικά στοιχεία
-Τεχνικά στοιχεία
-Συντήρηση & Καθαρισμός
Β. Θεωρητική προσέγγιση συστήματος χορδίσματος.
-Επαφή και κατανόηση του συντονισμού των μουσικών διαστημάτων μεταξύ των χορδών.
- Συχνότητες ηχητικών κυμάτων.
- Διακροτήματα & Αρμονικές.
Γ. Πρακτική προσέγγιση συστήματος χορδίσματος.
-Γνωριμία με τα εργαλεία του χορδιστή.
-Παραδοσιακός τρόπος χορδίσματος.
-Ηλεκτρονικά μέσα χορδίσματος.
Δ. Χόρδισμα πιάνου.
-Πιάνα με ουρά.
-Πιάνα όρθια.
Το πιάνο, όπως και κάθε μουσικό όργανο, πρέπει να είναι σωστά χορδισμένο και τεχνικά συντηρημένο, σε καλή κατάσταση, για να μπορεί να εκπληρώσει τον σκοπό για τον οποίον κατασκευάστηκε: την διάδοση της μουσικής τέχνης και επιστήμης η οποία εκφράζει συναισθήματα, καταστάσεις και γεγονότα, με τον συνδυασμό και την πλοκή των ήχων.
Ο απασχολούμενος με το χόρδισμα του πιάνου είναι απαραίτητο να διδαχθεί γνώσεις κατασκευαστικής και τεχνικής φύσεως, γνώσεις αλληλένδετες και για την διαχρονική συντήρηση του οργάνου.
Παράλληλη ωφέλεια από την εκμάθηση και εξάσκηση της χορδιστικής τέχνης είναι για τον χορδιστή το άνοιγμα ενός διαφορετικού πεδίου ακουστικής αντίληψης από την εκτεταμένη εξάσκηση της ακουστικής του ικανότητας, αλλά και η απόκτηση εμπειρίας σε θέματα κατασκευαστικής ποιότητας των πιανιστικών οργάνων και η δυνατότητα χορήγησης συμβουλών σε υποψήφιους αγοραστές του οργάνου με βάση τις ανάγκες τους και τις περιστάσεις.