Στη σύγχρονη εποχή οι πληροφορίες είναι πολλές, οι τεχνολογίες επικοινωνίας ισχυρές, οι μεταδόσεις γρήγορες. Ακόμα και οι ενημερώσεις παρουσιάζονται τακτικά στην ειδησεογραφία με μορφή ερωτήσεων και ενδεχόμενων απαντήσεων. Τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης προβάλουν ως απάντηση και ως εύκολη λύση σε όλα αυτά. Αλλά τα έξυπνα συστήματα χρειάζονται έξυπνους χρήστες. Η κατάκτηση της γνώσης χρειάζεται εκπαίδευση, αλλά αυτή είναι μακρά, επίπονη και όχι πάντα αποτελεσματική. Μπορεί η βασική γνώση να συμπυκνωθεί σε 10 σελίδες και μία ώρα; Ή σε 3 παραγράφους και 15 λεπτά; ‘Η μία λέξη και 5 δευτερόλεπτα; Υπάρχει διαγνωστικός και εκπαιδευτικός αλγόριθμος (σειρά εντολών αντιστοίχισης ερωτήσεων και απαντήσεων για την αναπαραγωγή πληροφοριών από βάσεις δεδομένων) και πρόγραμμα φυσικής νοημοσύνης που να τρέχει τόσο αποτελεσματικά και γρήγορα; «Το Αλφαβητάρι της Γνώσης» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ερμηνείας και κατανόησης κάθε μορφής πληροφορίας. Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί ως αλγόριθμο, τη σειρά εντολών αντιστοίχισης που κυριαρχούν στη φυσική κοσμολογική (ανόργανη, οργανική, βιολογική και ανθρώπινη) εξέλιξη και ως βάση δεδομένων τις γνώσεις του χρήστη. Η σχετική φόρμουλα είναι απλή, φυσική και στηρίζεται σε πέντε βασικά στοιχεία, την ενέργεια, τη μεταβολή, τη διάσταση, την κίνηση και την πληροφορία. Το μάθημα διδάσκει το πρόγραμμα της εξέλιξης και τη χρήση του. Με αυτό οι σπουδαστές ανακεφαλαιώνουν, αναδιοργανώνουν και ανανεώνουν τις γνώσεις τους στο ενιαίο εννοιολογικό πλαίσιο που προσφέρει το «Αλφαβητάρι της Γνώσης». Για τη διδασκαλία το μάθημα χρησιμοποιεί την αναγωγή βασικών αρχών ή αντικειμένων των εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών πεδίων στο νοηματικό, διαθεματικό πλαίσιο που αναφέρθηκε. Για παράδειγμα, στην επιστήμη τέτοια πεδία είναι τα μαθηματικά, η θεωρητική φυσική, η κβαντομηχανική, η φυσική, η χημεία, η βιοχημεία, η βιολογία, η ιατρική και η πληροφορική στο θετικό επίπεδο και η ανθρωπολογία, η ψυχολογία, η κοινωνιολογία, η ιστορία, η πολιτική, η οικονομία, η διοίκηση και διαχείριση (management) και η νομική, στο θεωρητικό επίπεδο. Στη φιλοσοφία (ή άλλως τη θεωρία περί της ουσίας των πραγμάτων), τέτοια πεδία είναι η οντολογία (η ύπαρξη), η μεταφυσική (η αλήθεια), η επιστημολογία (η γνώση), η ηθική (το καλό), η αισθητική (το ωραίο) και η λογική (ο λόγος). Η διδασκαλία κορυφώνεται με την αναγωγή φαινομένων της καθημερινής δραστηριότητας και της εμπειρίας της ζωής, όπως είναι η ελευθερία, η κίνηση, οι ανθρώπινες σχέσεις, ο πολιτισμός, ο αθλητισμός και η τέχνη, στο ίδιο νοηματικό πλαίσιο. Στην πορεία του μαθήματος το «Αλφαβητάρι της Γνώσης» γίνεται το κλειδί της απλής, συνοπτικής, συνολικής και, κυρίως, δυναμικής ερμηνείας, εκλογίκευσης και κατανόησης του κόσμου και της σχέσης του ανθρώπου με αυτόν. Επίσης, το εργαλείο προγραμματισμού της σκέψης για τη γρήγορη, αποτελεσματική και αποδοτική επεξεργασία και, αντίστοιχα, την κρίση, αξιοποίηση και συνολικά διαχείριση, της πληροφορίας. Το πρόγραμμα είναι σύγχρονο και βρίσκεται στην πρωτοπορία της επιστημονικής έρευνας, της φιλοσοφικής αναζήτησης και της εκπαιδευτικής γνώσης (frontier knowledge). Η διδασκαλία είναι διαδραστική και συμμετοχική και η παράδοση απλή, διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα.