Τους καθηγητές/καθηγήτριες του μαθήματος της Ιστορίας απασχολεί συχνά η αδιαφορία των μαθητών/μαθητριών όχι μόνο για το διδακτικό αντικείμενο αλλά και την ίδια την Ιστορία. Το ζητούμενο είναι οι μαθητές/μαθήτριες να καταλάβουν - και να αισθανθούν - ότι η Ιστορία τούς/τις αφορά. Το θέατρο ως «εργαλείο» μάθησης και μορφή τέχνης μπορεί να συνεπικουρήσει στην αναζήτηση σημείων επαφής ανάμεσα στο ιστορικό γεγονός (ή περίοδο) και τη σύγχρονή τους πραγματικότητα.
Στη συνάντηση αυτή θα παρουσιάσουμε το θέατρο-ντοκουμέντο, ένα είδος του θεάτρου του πραγματικού, που ασχολείται με ακανθώδη θέματα του σήμερα και ρίζες στο παρελθόν. Στη δημιουργία της παράστασης συμμετέχει όλη η ομάδα, δηλαδή στη διατύπωση του ερευνητικού ερωτήματος, την έρευνα, τη συγγραφή κειμένων, τη δραματουργία, την παράσταση. Ένα θέατρο από τους πολλούς για τους πολλούς, συνθήκη ιδανική για το μαθησιακό περιβάλλον του σχολείου.
Την πρώτη ώρα θα παρουσιαστούν η ιστορία και η ταυτότητα του θεάτρου-ντοκουμέντο και θα προβληθούν αποσπάσματα από θεατρικές παραγωγές. Το επόμενο δίωρο θα διεξαχθούν μικρο-εργαστήρια Ιστορίας, θεάτρου και δημιουργικής γραφής, στα οποία οι συμμετέχοντες/- ουσες, ακολουθώντας τη μεθοδολογία, θα μελετήσουν σε ομάδες συγκεκριμένα θέματα πάνω σε υλικό/πηγές που θα τους δοθούν, θα συγγράψουν το σκαρίφημα της θεατρικής απόδοσης του θέματος και, τέλος, θα παρουσιάσουν στις άλλες ομάδες την πρότασή τους. Οι πιο τολμηροί/τολμηρές μπορούν και να αυτο-σκηνοθετηθούν αν το επιθυμούν!