Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Μάνατζμεντ & Μάρκετινγκ Αγροτικών προϊόντων & Τροφίμων

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Omicron Systems
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Σε ποιους απευθύνεται

Μπορούν να το παρακολουθήσουν άτομα που ασχολούνται ή επιθυμούν να ασχοληθούν με τον κλάδο των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων, απόφοιτοι σχολών οικονομίας και διοίκησης, τροφίμων ή εμπορίας και διαφήμισης, νέοι επαγγελματίες του χώρου ή απλά όσοι ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και το βιογραφικό τους σε αυτόν τον εξαιρετικής σημασίας για την οικονομία τομέα.

Σκοπός

Σήμερα διαπιστώνεται μια αυξημένη ανάγκη να ενισχυθούν οι αγρότες και γενικά όσοι ασχολούνται ή θα ασχοληθούν με τα αγροτικά προϊόντα και τα τρόφιμα, έτσι ώστε να μπορέσουν να διοικήσουν αποτελεσματικά τις επιχειρήσεις τους. Οι σημαντικοί αυτοί τομείς της οικονομίας συχνά θεωρείται ότι υστερούν στην εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών διοίκησης και σχεδιασμού που δημιουργούν επιτυχημένες επιχειρήσεις. Πολλές φορές αυτό οφείλεται σε έλλειψη των απαραίτητων δεξιοτήτων και γνώσεων.
Ταυτόχρονα είναι εντυπωσιακό ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται σε αυτούς τους τομείς, σχετίζονται με την εμπορία και όχι με την παραγωγή. Το marketing είναι ένας μεγάλος και σημαντικός τομέας στον κλάδο των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων. Ωστόσο, από τα δισεκατομμύρια που ξοδεύουν για τρόφιμα οι καταναλωτές στη δυτική Ευρώπη, λιγότερο από το ένα τέταρτο εισπράττεται από τους αγρότες, ενώ τα τρία τέταρτα χρησιμοποιούνται για έξοδα εμπορίας. Οι περισσότεροι αγρότες το γνωρίζουν αυτό αλλά συχνά υποτιμούν τα αποτελέσματα του marketing και την αξία που προστίθεται από τον τριτογενή τομέα εμπορίας και τη χαμένη επιχειρηματική ευκαιρία που αυτό αντιπροσωπεύει.
Με αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιδιώκεται η κάλυψη αυτού του κενού γνώσεων. Μπορούν να το παρακολουθήσουν άτομα που ασχολούνται ή επιθυμούν να ασχοληθούν με τον κλάδο των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων, απόφοιτοι σχολών οικονομίας και διοίκησης, τροφίμων ή εμπορίας και διαφήμισης, νέοι επαγγελματίες του χώρου ή απλά όσοι ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και το βιογραφικό τους σε αυτόν τον εξαιρετικής σημασίας για την οικονομία τομέα.

Περιγραφή σεμιναρίου

Συνοπτικά τα περιεχόμενα του εκπαιδευτικού προγράμματος έχουν ως εξής:

Εισαγωγή: Δομή του μαθήματος, Σύνδεση και σχέσεις του αγροτικού τομέα με τον κλάδο τροφίμων.

Οργάνωση επιχείρησης παραγωγής αγροτικών προϊόντων & τροφίμων: Στρατηγικός σχεδιασμός/ Business Plan, Οργάνωση αρχείων, Καθιέρωση στόχων, SWOT Analysis, Προγραμματισμός παραγωγής, Ανθρώπινοι πόροι, Χρηματοοικονομικά.

Μάρκετινγκ: Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Συμπεριφορά καταναλωτή, Διατροφικές προτιμήσεις, Σχεδιασμός Μάρκετινγκ, Έρευνα Αγοράς, Τμηματοποίηση αγοράς & Life Style, Βιομηχανική Αγορά & χαρακτηριστικά βιομηχανικών αγοραστών, Το προϊόν (Commodity marketing, Μίγμα προϊόντος, Γραμμές προϊόντων, Branding, Τοπικά προϊόντα, Τυπικά προϊοντα και προϊόντα Γεωγραφικής ένδειξης, Προϊόντα ετικέτας ποιότητας), Διασφάλιση ποιότητας, Η τιμή, Πώληση, Διανομή (Η διανομή γενικά, Κανάλια εμπορίας γεωργικών προϊόντων, Συμβολαιακή γεωργία, απευθείας πώληση από τον αγρό, μεσίτες αγρού, σημεία κι αγορές συγκέντρωσης, χονδρική πώληση & δημοπρατήρια, έμποροι & αγορές λιανικής, υπηρεσίες εστίασης, εξαγωγές), Προώθηση (εταιρική εικόνα, διαφήμιση, δημοσιότητα, εκδηλώσεις κι επιδείξεις, ΜΜΕ), Ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ειδικά θέματα Μάρκετινγκ: Βιολογικά προϊόντα (Βιολογική γεωργία & κτηνοτροφία, Προδιαγραφές παραγωγής βιολογικών προϊόντων, Τρόποι διάθεσης βιολογικών προϊόντων, Διαφήμιση/ Προώθηση βιολογικών προϊόντων, Τιμολογιακή πολιτική, Ανταγωνισμός & μερίδια αγοράς), Η Γαστρονομία σαν εργαλείο μάρκετινγκ, Προτάσεις για γαστρονομικές ενέργειες μάρκετινγκ προς εμπόρους & παραγωγούς, Οίνος & οινοτουρισμός (χαρακτηριστικά, στρατηγικές συμμαχίες, οι δρόμοι του κρασιού, μίγμα μάρκετινγκ οίνου).

Αειφόρος Γεωργία: Αειφορία, Οικοσυστήματα, Οικολογία, Καλές πρακτικές παραγωγής, Γεωργία ακρίβειας, Βιολογική παραγωγή, Διαχείριση παρασίτων.

Διαφοροποίηση: Διοίκηση αλλαγής & Καινοτομία, Διαχείριση Κινδύνων, Διαφοροποίηση (διαφοροποίηση γεωργικών προϊόντων κι επιχειρήσεων, προστιθέμενη αξία), Η διαδικασία διαφοροποίησης.

Ομάδες παραγωγών: Τι είναι ομάδα παραγωγών, Ανάπτυξη ομάδας παραγωγών, Διοίκηση ομάδας παραγωγών, Υποστήριξη αγροτών από αγρότες.

Πληροφορίες συμμετοχής

Αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι ένα Μικτό πρόγραμμα. Οι διαλέξεις, οι συζητήσεις κι ένα μέρος των δραστηριοτήτων του μαθήματος μεταδίδονται μέσω ειδικού stream server σε online ηλεκτρονική τάξη. Ένα άλλο βασικό μέρος των δραστηριοτήτων καθώς και οι εργασίες γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας που διαθέτουμε, χωρίς να απαιτείται οι μαθητές να συνδέονται σε αυτή κάποια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Στην πλατφόρμα αυτή διατίθενται και οι σημειώσεις. Έτσι εκτός των άλλων οι εισηγητές μπορούν να παρακολουθούν με αποτελεσματικό τρόπο τη διαδικασία μάθησης.
Διάρκεια (σε ώρες): 25 + (75)
O αριθμός εκτός παρένθεσης παριστάνει τις ώρες σύγχρονης διδασκαλίας και ο αριθμός εντός παρένθεσης τις επιπλέον διδακτικές ώρες στις οποίες αντιστοιχεί η ασύχρονη εκπαίδευση που γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.