18/5/2016

Δεξιότητες ενός Life Coach

της Β. Κάουλα
Αρθρογραφία

Το Life Coaching πρωτοξεκίνησε στην Καλιφόρνια στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ενώ εμφανίστηκε στη Μεγάλη Βρετανία στο τέλος της δεκαετίας 1990 και από τότε αναπτύσσεται σταθερά. Το 1998 υπήρχαν 5 μέλη του International Coach Federation στην Αγγλία και τώρα είναι πάνω από 400. Πολλοί άνθρωποι είναι ανοιχτοί πια στο να δοκιμάσουν τη διαδικασία coaching.

To Life Coaching έχει ως βασικό στόχο να γίνει πιο ευτυχισμένος ο πελάτης, αλλάζοντας στη ζωή του ό,τι τον στενοχωρεί ή τον δυσκολεύει. Coach και πελάτης δουλεύουν από κοινού για να σχεδιαστεί ένα πλάνο, που θα βοηθήσει τον πελάτη να προσπαθήσει για την επίτευξη των στόχων του και θα διατηρήσει τη συγκέντρωσή του και τα κίνητρά του σταθερά, αφού προηγουμένως έχει ξεκάθαρη την κατάσταση, στην οποία βρίσκεται και ποιοι είναι οι στόχοι του. Συνήθως, ο coach τον βοηθάει να διαλέξει έναν σημαντικό στόχο σε πρώτη φάση. Από κοινού σχηματοποιούν με ακρίβεια και σαφήνεια τον στόχο και οργανώνουν ένα λεπτομερές πλάνο για την επίτευξή του.

Χωρίς αμφιβολία στην πορεία θα υπάρξουν προβλήματα, τα οποία θα πρέπει να συζητηθούν. Επίσης, μπορεί να χρειαστούν αναπροσαρμογές του πλάνου. Ο coach πρέπει να ακούει πολύ προσεκτικά ό,τι λέγεται και να έχει επίγνωση των περιοριστικών πεποιθήσεων, ώστε να μπορέσει μαζί με το πελάτη να τις ανασκευάσει ή απομακρύνει.

Οι Coaches πρέπει να έχουν φυσική ενσυναίσθηση για τους ανθρώπους. Είναι σημαντικό να κάνουν τους πελάτες να νιώθουν άνετα ώστε να δουλέψουν σε βάθος μαζί.

Ένας coach οφείλει να είναι υπομονετικός. Αυτά που εκείνος, λόγω της εκπαίδευσης, της γνώσης και της εμπειρίας του θεωρεί αυτονόητα και εύκολα να υλοποιηθούν, για τον πελάτη μπορεί να είναι δύσκολα και να φαντάζουν ακατόρθωτα. Επομένως, ο coach με επιμονή κι υπομονή, με υποστηρικτική διάθεση και χωρίς να επικρίνει τον πελάτη μπορεί να επαναλάβει πολλές φορές τα ίδια πράγματα ή να ζητήσει από τον πελάτη να ξανασυζητήσουν κάποια ζητήματα και τρόπους προσέγγισης. Ο coach χρειάζεται να μπορεί να ενθαρρύνει τον πελάτη στην προσπάθειά του να υλοποιήσει το πλάνο δράσης για να επιτύχει το στόχο που έχει θέσει.

Στην προσπάθειά του αυτή τον coach θα τον βοηθήσει η άριστη ικανότητά του στο πώς ρωτάει και πώς ακούει τον πελάτη, η αντικειμενικότητά του και το να είναι ανοιχτός σε ιδέες που ο ίδιος δεν είχε σκεφτεί ή σε διαφορετική οπτική και στάση ζωής του πελάτη, η ικανότητά του να δημιουργήσει σύνδεση και σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη.

Life & Business Coach, Σύμβουλος Σχέσεων-Προσωπικής Ανάπτυξης & Ενδυνάμωσης
Εισηγήτρια Σεμιναρίων Συμβουλευτικής και Life & Business Coaching