Η επιλογή των καταλληλότερων χωρών-αγορών στόχων για την τοποθέτηση πάσης φύσεως προϊόντων, είτε αυτά κατατάσσονται στον αγροδιατροφικό τομέα, είτε γενικότερα, είναι ένας από τους πλέον κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας του εξαγωγικού εγχειρήματος κάθε μικρής & μεσαίας ελληνικής επιχείρησης.
Τυχόν εσφαλμένες κινήσεις χωρίς την απαραίτητη έρευνα και προετοιμασία, μπορούν να επιφέρουν το εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα από το προσδοκώμενο, με αποτέλεσμα να κινδυνέψει ακόμα και η βιωσιμότητα της επιχείρησης, αφού θα σπαταληθούν κρίσιμοι πόροι της (χρηματικοί, ανθρώπινοι, κτλ.), χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Η παρακάτω κατηγοριοποίηση και αξιολόγηση των παραμέτρων και των παραγόντων που πρέπει σε κάθε περίπτωση να εξετασθούν & να σταθμιστούν, θα προετοιμάσει με τον βέλτιστο τρόπο τις εξαγωγικές κινήσεις των επιχειρήσεων και θα κάνει τα στελέχη τους να λάβουν τις πλέον σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΓΟΡΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Α/. Κρίσιμες Ερωτήσεις:
-
Πού εξάγονται περισσότερo αντίστοιχα προϊόντα με τα δικά μας;
-
Ποιες χώρες κάνουν μεγαλύτερες εισαγωγές αντίστοιχων προϊόντων;
-
Αντίστοιχα προϊόντα που είναι περισσότερο ανταγωνιστικά;
-
Που είναι πιο ευπρόσδεκτα & ευκολότερα πωλούμενα αντίστοιχα προϊόντα;
-
Ποιες διεθνείς αγορές θεωρούνται «ανοικτές» και πολλά υποσχόμενες και γιατί;
* Οι ερωτήσεις 1 & 2 μπορούν να λειτουργήσουν και ως αντικίνητρα για την επιλογή μίας διεθνούς αγοράς.
Β/. Ελάχιστα Κριτήρια επιλογής Χώρας-Αγοράς στόχου:
-
Εκτίμηση του μεγέθους και της ετήσιας ανάπτυξης της αγοράς και των γενικών δεικτών στις χώρες-στόχους χώρα (πληθυσμός, κατά κεφαλήν εισόδημα, κτλ.)
-
Υπάρχει Ελληνικό στοιχείο ή θετική άποψη για τα Ελληνικά προϊόντα;
-
Καταγραφή-Μελέτη του ανταγωνισμού
-
Γεωγραφική τοποθεσία σε σχέση με την μεταφορά
Γ/. Επιλογή σημείων Πώλησης:
Για να επιλέξω σωστά τα σημεία πώλησης σε μια αγορά του εξωτερικού, πρέπει να γνωρίζω:
-
Τις καταναλωτικές συνήθειες που αφορούν το προϊόν που θέλω να εξάγω
-
Τα σημεία πώλησης που επέλεξε ο άμεσος ανταγωνισμός μου
-
Τις εκπτώσεις που συνηθίζονται στα διαφορετικά σημεία πώλησης (π.χ. listing fees, marketing, κτλ.)
-
Την δύναμη και την εξειδίκευση που μπορεί να έχει ο τοπικός μου διανομέας
-
Τελικά επιλέγουμε τα σημεία πώλησης-στόχους σύμφωνα με το προφίλ του προϊόντος μας